کد خبر : 105100       تاریخ : 1397/09/18 10:34:23
دیالیزماهیانه بیش از ۵ هزار بیماردر استان بوشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

دیالیزماهیانه بیش از ۵ هزار بیماردر استان بوشهر

پیغام: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انجام بیش از ۵ هزار دیالیز در طول یک ماه در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه جدید دیالیز در بخش دیالیز بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان اظهار گفت: با اهتمام دولت تدبیر و امید به حوزه سلامت و اجرای طرح تحول نظام سلامت، شاهد افزایش خدمات‌رسانی به مردم در این حوزه بوده‌ایم.

کشمیری افزود: توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت، از برنامه‌های خوب وزارت بهداشت بوده و امیدواریم این روند توسعه در همه حوزه‌های سلامت ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اضافه شدن ۱۰ دستگاه جدید دیالیز به بخش دیالیز بیمارستان برازجان خبر داد و ابراز داشت: این دستگاه‌ها از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های جهان هستند و حدود ۱۰ میلیارد ریال برای خرید آن‌ها هزینه شده است.

کشمیری خاطرنشان کرد: شهرستان دشتستان دارای ۱۲۰ بیمار دیالیزی می‌باشد که به‌صورت میانگین روزانه ۵۰ بیمار به بخش دیالیز بیمارستان برازجان مراجعه می‌کنند و قبل از راه‌اندازی دستگاه‌های جدید، نسبت بیمار و دستگاه، ۶ به یک بوده که با راه‌اندازی دستگاه‌های جدید این نسبت ارتقا یافته و ۴ به ۱ می‌شود.

وی از انجام ماهیانه بیش از ۵ هزار دیالیز در استان بوشهر خبر داد و افزود: ماهیانه، بیش از ۵ هزار دیالیز در استان بوشهر انجام می‌شود و هزینه هر دیالیز نیز ۳ میلیون ریال است و انجام آن برای بیماران نیز رایگان می‌باشد.
کشمیری با اشاره به عمل پیوند کلیه در استان ابراز داشت: درگذشته بیش از ۴۰۰ عمل پیوند کلیه در استان انجام‌شده است و از دیالیز خلاص شده‌اند و امیدواریم بافرهنگ سازی در زمینه تغذیه سالم و تحرک بدنی بیشتر، از آمار بیماران دیابتی و دیالیزی کاسته شود.

گفتنی است، در مراسم افتتاح ۱۰ دستگاه دیالیز بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و هیات همراه، فرماندار دشتستان، رییس و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، مدیر و جمعی از کارکنان بیمارستان شهید گنجی برازجان حضور داشتند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=105100

نظـــرات شمـــا