کد خبر : 105451       تاریخ : 1397/10/05 09:12:1
شرکت 3 هزارنفر در برنامه های فرهنگی سوادآموزی
معاون سوادآموزی استانبوشهر خبر داد:

شرکت 3 هزارنفر در برنامه های فرهنگی سوادآموزی

پیغام: معاون سوادآموزی اداره کل اموزش و پرورش استان گفت:در سال جاری بیش 3000 نفر از سواد آموزان دوره های سوادآموزی در برنامه های مختلف فرهنگی شرکت خواهند داشت.

به گزارش«پیغام»؛ غلامرضا دانش فر، در همایش مسابقه انشاء ویژه "پرسش مهر ریاست جمهوری"، در دبستان شهید فولادی در شهر بوشهر با تبریک هفته سواد آموزی، اظهار داشت:در سال جاری ازهفته سواد آموزی تا پایان سال جاری بیش 3000 نفر  از سواد آموزان دوره های سوادآموزی در مسابقات مختلف فرهنگی شرکت خواهند نمود.

معاون سوادآموزی استان با تاکید بر اهمیت زیاد سواد خواندن و نوشتن، گفت: نزول اولین سوره از قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، دلالت بر امر داشتن سواد برای افراد بشر دارد.

دانش فر با بیان اینکه" خداوند متعال به بشر خاکی نعمت گرانبهایی همانند عقل عطا نموده" اضافه کرد:مصلماً افرادی می توانند از این نعمت خدادادی استفاده بجا و درست داشته باشند که دارای دانش و علم بیشتری باشند.

وی فرمان تاریخی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در راستای بهره گیری صحیح فرد از عقل خود دانست وادامه داد:سوادآموزی که به برکت فرمان امام(ره) ایجاد شد فرصتی دوباره ای برای کسانی بود که از نعمت سواد بی بهره بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت آموزشی حوزه سواد آموزی از اول تا آخر آن برای افراد جویای سواد کاملاً به صورت رایگان است.

وی با تاکید براینکه" کتاب و تمام وسایل کمک آموزشی افراد سوادآموز به صورت مجانی به آنها و سوادآموز نباید نگران تهیه و پرداخت هیچ گونه وجهی از این بابت باشد، افزود: همه شرایط برای آموزش افراد محروم از سواد مهیا شده و کافی است که فقط افراد برای باسواد شدن به  کلاس های سواد آموزی مراجعه کنند.

معاون سوادآموزی استان از دیگر برنامه های نهضت سوادآموزی در سال جاری در حوزه فرهنگی خبر داد و گفت:علاوه بر مسابقه انشاء نویسی، برنامه ها و مسابقات دیگری از جمله مسابقه کتابخوانی و تشکیل حلقه های کتابخوانی با هدف توسعه فرهنگ مطالعه اجرا خواهد شد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=105451

نظـــرات شمـــا