کد خبر : 105539       تاریخ : 1397/10/10 09:28:15
محصولات سلولزی داخلی، رکورد دار گرانی! +جدول

محصولات سلولزی داخلی، رکورد دار گرانی! +جدول

پیغام: واحدهای توزیعی مواد سلولزی و محصولات بهداشتی روزگار را به سختی می گذرانند. این واحدهای صنفی برای اولین بار مجبور به فروش کالاهای سه نرخی در بازار بوشهر هستند.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر؛ همه روزه کالاهای تولید داخل با قیمت های مخدوش، لاک گرفته، چندگانه و ... از طرف کارخانه ها و عوامل توزیع به دست واحدهای صنفی بوشهر می رسد و آنها هم مجبورند همین کالاها را با شرایط مختلف و متفاوت به فروش برسانند.

تولید کنندگان داخلی که روزگار خوشی نداشتند در چندماه اخیر و در پی افزایش نرخ ارزاقدام به افزایش کالاهای خود از 50 تا 100 درصد کرده اند.

یکی از فروشندگان محصولات بهداشتی و سلولزی بوشهر به خبرنگار اتاق اصناف می گوید: پودر شست شو از 2500 تومان به 4900 تومان و صابون لوکس ایرانی نیز از 1500 تومان به 3500 تومان رسیده است.

وی می افزاید: دستمال توالت نیز از بسته ای 3 هزار تومان به 7 هزار تومان افزایش نرخ داشته است. از آنجا که مردم نیز توان خرید ندارند هزینه های واحدهای صنفی تامین نمی شود.

در همین رابطه مایع سفید کننده غلیظ بیش از 50 درصد،شامپوهای ایرانی نیز بیش از 60 درصد و صابون مایع پمپی بیش از 100 درصد افزایش قیمت داشته است.

این اتفاق در حالی از سوی واحدهای تولیدی ایران رخ داده که در پی کاهش نرخ ارز بازار خارجی فروشی بوشهر به سمت ارزان شدن متمایل شده است.

قیمت هایی که در زیر می بینید قیمت انواع کالای ایرانی است که مواد اولیه آنها یا در داخل کشور تهیه می شود و یا با ارز دولتی و تعرفه های بسیار نازل از کشورهای خارجی وارد بازار می شود. درصد افزایش قیمت این کالاها که از سوی شرکت های تولیدی ارائه شده نشان می دهد که دولت هیچ گونه نظارتی بر تولید و حق و حقوق مصرف کننده ندارد.

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=105539

نظـــرات شمـــا