کد خبر : 105648       تاریخ : 1397/10/17 12:13:31
توقف فعالیت اتوبوس های شهری دردسر جدید برای اهالی روستاهای مرکز استان

توقف فعالیت اتوبوس های شهری دردسر جدید برای اهالی روستاهای مرکز استان

پیغام: توقف فعالیت اتوبوس های شهر بوشهر به روستاهای بخش مرکزی، اهالی این مناطق را با هزینه های مضاعف برای تردد و نگرانی از بروز مشکلات امنیتی به دلیل تردد دانش آموزان، دختران و زنان با خودروهای شخصی مواجه کرده است.

به گزارش«پیغام»؛ سه شنبه هفته قبل اتوبوسی که از خط روستایی دویره-احمدی-چاهکوتاه به سمت شهر بوشهر در حال حرکت بود، توسط پلیس راه بوشهر متوقف و با پیاده کردن مسافران آن، اتوبوس هم به پارکینگ منتقل شد.

از آن روز، تردد اتوبوس های خط واحد شهر بوشهر به روستاهای بخش مرکزی که از مسیر جاده بزرگراه بوشهر-برازجان می گذرد متوقف شده و اهالی این مناطق را دچار مشکلات جدی نموده است.

بسیاری از اهالی این روستاها می گویند: از هفته گذشته تاکنون برای سفر به بوشهر ناچاریم از خودروهای شخصی استفاده کنیم که هزینه بسیار بالاتری نسبت به اتوبوس دارد (هر سفر 4 تا 5 هزار تومان) و این موضوع برای خانواری که دانش آموز آنها در مدارس شهر بوشهر تحصیل می کنند، هزینه مضاعفی محسوب می شود.

به گفته آنها، از طرفی، تردد با خودروهای شخصی برای دانش آموزان خصوصا دختران و زنان خطراتی دارد و می تواند تبعات امنیتی و خانوادگی داشته باشد، از این رو ضرورت دارد برای فعالیت مجدد اتوبوس های خط بوشهر-دویره اقدام اساسی شود.

پلیس راه تردد اتوبوس ها به خارج حریم شهر را ممنوع کرد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری بندر بوشهر می گوید: از هفته گذشته که اتوبوس ما در مسیر چاهکوتاه به بوشهر به همراه مسافر در بزرگراه بوشهر-برازجان متوقف و به پارکینگ هدایت شد، دیگر امکان فعالیت به روستاهای مذکور نداشته ایم.

عبدالله کردگار در همین راستا افزود: پلیس راه به استناد مصوبه هیات دولت در سال 94 که تردد اتوبوس های شهری به خارج از حریم شهر را ممنوع دانسته، فعالیت خط اتوبوسرانی بوشهر به روستاهای بخش مرکزی را منع کرده که در حال پیگیری برای رفع مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه فعلا خط اتوبوسرانی به دو شهر عالیشهر و چغادک و روستاهای اطراف نیروگاه اتمی برقرار است، ولی سایر روستاها قطع شده، ادامه داد: فعالیت اتوبوسرانی در روستاهای بخش مرکزی بوشهر که بعضا تا برخی روستاهای دلوار نیز ادامه می یابد، سوددهی برای این سازمان ندارد، اما از حدود دو دهه قبل با هماهنگی مسئولان شهرداری و مدیریت های استانی به منظور رفاه حال روستائیان این خطوط اتوبوسرانی فعال شده است.

کردگار با اشاره به اینکه تردد این اتوبوس ها نیازمند مصوبه شورای ترافیک استان می باشد، از نامه نگاری با معاون عمرانی فرماندار بوشهر و معاون عمرانی استاندار در این خصوص خبر داد.

تلاش داریم مشکل بزودی حل شود

معاون عمرانی فرمانداری بوشهر نیز با تایید قطع فعالیت اتوبوسرانی بوشهر به روستاهای بخش مرکزی گفت: این موضوع را در شورای ترافیک شهرستان مورد بررسی قرار داده و تلاش داریم بزودی موضوع در شورای ترافیک استان مطرح و مشکل حل شود.

مریم قربانی ادامه داد: پلیس راه درخصوص ممنوعیت تردد اتوبوس ها به برخی قوانین استناد می کند و سازمان حمل و نقل شهرداری هم باید درخصوص موضوع بیمه اتوبوس ها و تعداد سرنشینان آنها نظارت لازم را داشته باشد تا استاندارد و قوانینی که با جان مردم در ارتباط است رعایت شود.

وی افزود: چندین سال است به شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی پیشنهاد شده که بصورت مشارکتی و از محل درآمدهای ارزش افزوده، ون هایی خریداری کرده تا ناوگان حمل و نقل اهالی روستاها به بوشهر تسهیل و برای دهیاری این روستاها نیز درآمدزایی می شود، ضمن اینکه تسهیلات خوبی نیز در این راستا پرداخت می شود. اما متاسفانه پیگیری نشده است.

قربانی درباره اینکه مشکل فعالیت اتوبوس های بوشهر به روستاها چه زمانی مرتفع می شود؟ گفت: چون اختیار تصمیم گیری این موضوع تنها برعهده من و شهرستان نیست نمی توانم زمان قطعی اعلام کنم، ولی نهایت تلاش ما این است که بزودی مجوز لازم را از شورای ترافیک استان بگیریم و این مشکل حل شود.

اطلاعی از این موضوع ندارم!

در ادامه، با رییس پلیس راه استان پیرامون توقف فعالیت اتوبوس های بوشهر به روستاها توسط پلیس راه تماس گرفتیم که "جابر پاپری" گفت: در جریان این موضوع نیستم و باید از همکاران بپرسم.
وقتی خبرنگار ما خواستار آن شد که 10 دقیقه دیگر دراین خصوص با رییس پلیس راه تماس بگیرد، پاپری اظهار داشت: اکنون درحال ورود به جلسه ای هستیم و پس از آن خودم تماس می گیرم.

منبع/خلیج فارس


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=105648

نظـــرات شمـــا