کد خبر : 105695       تاریخ : 1397/10/23 13:06:12
امام جمعه بوشهر: یادگار بوشهری‌ها در کربلا ماندگار شد

امام جمعه بوشهر: یادگار بوشهری‌ها در کربلا ماندگار شد

پیغام: امام جمعه بوشهر با اشاره به ساخت ضریح خیمه‌گاه‌های اهل بیت عصمت و طهارت با مشارکت بوشهری‌ها گفت: این ضریح‌ها نصب و در سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) در کربلا رونمایی شد و یکی دیگر از یادگارهای مردم ولایت‌مدار بوشهر در کربلا ماندگار شد.

به گزارش«پیغام»به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در آیین رونمایی از ضریح خیمه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کربلای معلی باقدردانی از تلاش دست اندرکاران ساخت این خیمه‌گاه‌ها اظهار داشت: مردم استان بوشهر در ساخت این خیمه‌گاه‌ها نشان از دینداری و ولایت‌مداری آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت سید الشهدا(ع) و حضرت قاسم(ع) در بوشهر افزود: در گذشته نیز ضریح خیمه‌گاه حضرت ابواالفضل عباس(ع)در بوشهر با مشارکت مردم این استان ساخته شد که نشان خوبی از ولایتمداری و محبت مردم استان بوشهر در کربلا شده است.

امام جمعه بوشهربا اشاره به اینکه یکی دیگر از یادگارهای مردم ولایت‌مدار بوشهردر کربلا ماندگار شد تصریح کرد: این ضریح‌ها یادگار ماندگاری برای مردم استان بوشهر در این فضای نورانی است که سبب می‌شود همیشه نام بوشهر در کربلای معلی مانا و ماندگار باشد و همگان ذکر خیر مردم ولایت‌مدار بوشهر را داشته باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم استان با تمام عشق و ایمان و در فضای آکنده از محبت به اهل بیت(ع)  خدمت می‌کنند خاطر نشان کرد: ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع)، حضرت قاسم(ع) و حضرت عباس (ع) افتخار مردم استان بوشهر است که چنین ولایی می‌اندیشند و در صحنه هستند.

گفتنی است، طی مراسمی از ضریح خیمه‌گاه‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت قاسم(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران و جمعی از مسئولان عراقی رونمایی شد.

از این ضریح خیمه‌گاه‌ها، دو نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) با حمایت‌های مردم دوستدار اهل بیت(ع) استان بوشهر، طی مدت بیش از دو سال در شهرهای بوشهر و برازجان ساخته شده است.

پیش از این نیز، با مشارکت مردم ولایت مدار استان بوشهر نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس (ع) نیز  در بوشهرساخته و در کربلا نصب شده بود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=105695

نظـــرات شمـــا