کد خبر : 106052       تاریخ : 1397/11/11 09:47:18
بهره برداری از 5 پروژه عمرانی دردهه فجر/ کلنگ زنی سه رمپ و آشیانه بالگرد امدادی دراستان
سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر:

بهره برداری از 5 پروژه عمرانی دردهه فجر/ کلنگ زنی سه رمپ و آشیانه بالگرد امدادی دراستان

پیغام: سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر از بهره برداری 5 پروژه عمرانی در دهه فجر امسال خبر داد وگفت: مرکز جامع توانبخشی بزودی در کنار ساختمان آموزش امدادی در تنگک بوشهر کلنگ زنی می شود.

به گزارش «پیغام»، حسین درویشی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شده بود، ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: این مرکز با زیربنای900 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 7 میلیون ریال  از محل بودجه استانی احداث شده است، که دارای مرکز شنوایی سنجی،بینایی سنجی، گفتار درمانی، روانشناسی و فیزیوتراپی با تجهیزات مدرن پزشکان و متخصصی است.

افتتاح مرکز جامع توانبخشی در بوشهر

وی  به بیان این که این مرکز با تعرفه دولتی به مردم استان خدمات درمانی ارائه می کند، خاطر نشان کرد: 900 میلیون ریال بابت تغییر کاربری این مرکز هزینه شده است وهم اکنون بخشی از تجهیزات درمانی با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال در این مرکز مستقر شده است. 

درویشی با بیان این که 5 پروژه عمرانی هلال احمر در استان بوشهر افتتاح می شود، افزود: این پروژه ها در نقاط مختلف استان در دهه فجر امسال با حضور رئیس سازمان جمعیت هلال  احمر کشور به بهره برداری می رسد و همچنین سه طرح دیگر دراستان عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: پروژه سوله امدادی آموزشی و اداری در شهرستان دیلم یکی از این طرح است که با زیر بنای هزارو 60 متر مربع در سال 94 کلنگ زنی شده  و در دهه فجرامسال به بهره برداری خواهد رسید، برای ساخت این  پروژه 21 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

درویشی از افتتاح پروژه انبار امدادی دشتی خبر داد و گفت: این انبار امدادی یک مرکز برای پشتیبانی درمواقع اضطراری برای استان که در سال94 کلنگ زنی شده با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 650 میلیون ریال در شهرستان  دشتی در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: ساختمان آموزی تخصصی امداد و نجات و مرکز کنترل عملیات  امداد و نجات در شهرستان بوشهراز دیگر طرح های عمرانی است که  با زیربنای 800متر مربع و اعتباری بالغ بر15 میلیارد و 310 میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

14 پایگاه امدادی کانکسی به ساختمان مجهز شدند

درویشی با بیان این که از 15 پایگاه  کانکسی دراستان بجز یک پایگاه، همه به ساختمان مجهز شده اند، بیان داشت: پایگاه امداد ونجات منطقه کوهستانی خاییز تنگستان که پیش از این به صورت کانکسی بوده در سال 96 عملیات احداث ساختمان این پایگاه کلنگ زنی شد و در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد، برای ساخت این پروژه 2 میلیارد و 737 میلیون ریال هزینه شده است.

وی از کلنگ زنی سه رمپ و آشیانه بالگرد امدادی هلال احمر در استان بوشهرخبر داد و اظهار داشت: سه محل فرود و برخاست بالگرد هوایی در سه نقطه استان برای امدادرسانی هوایی هلال احمر ساخته می شود که هم اکنون زیرسازی یکی از محل ها که در مسیر جاده بندر ریگ واقع شده، انجام شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر از تشکیل تیم های امدادی واکنش سریع در استان خبر داد گفت: هم اکنون تیم واکنش سریع در مرحله استانی و در شیفت های 5 نفره و به صورت شبانه روزی درمرکز حضور دارند و در صورت وقوع حادثه به محل اعزام می شوند.

این مقام مسئول با بیان این که همه امدادگران تیم واکنش سریع آموزش های تخصصی لازم برای امداد و نجات را طی کرده اند، افزود: در مرحله بعدی شهرستان های بالای 200 هزار جمعیت  به تیم واکنش سریع مجهز خواهند اما هنوز برای شهرستانهای استان برنامه ریزی صورت نگرفته است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطر نشان کرد: هم اکنون 9 پایگاه امداد و نجات شهری وجاده ای،یک پایگاه امدادی کوهستانی ،5 پایگاه امدادی ساحلی و یک پایگاه امداد و نجات هوایی در استان بوشهرفعال است.

وی با بیان این که 4 هزارنفر از جوانان استان در تیم های امداد و نجات در جمعیت هلال احمر استان فعال هستند، گفت: هم اکنون بالغ بر400 نفر از این جوانان به صورت شیفتی  و داوطلب در پایگاه های امداد و نجات  به مردم خدمات ارائه می دهند.

آمادگی هلال احمر برای راه اندازی مجدد درمانگاه تخصصی در دیر

درویشی در پاسخ به سوال خبرنگار «پیغام» در خصوص تعطیلی تنها درمانگاه تخصصی هلال احمر گفت:درما نگاه تخصصی هلال احمر استان در سال 94 به طور همزمان در بوشهر و شهرستان دیر  افتتاح شد و پس از مدتی خدمات رسانی بعد از راه اندازی بیمارستان این شهرستان،دانشگاه علوم پزشکی استان به ما اعلام کرد که با توجه به این که این بیمارستان خدمات درمانی تخصصی به مردم ارائه می دهد، دیگر حاضر نیست پزشک به هلال احمر بدهد و خودبخود این درمانگاه تعطیل شد، با همین حال اما هلال احمر استان به مسئولین شهرستان آمادگی خود را  برای راه اندازی مجدد این درمانگاه  تخصصی اعلام کرده است به شرط این که دانشگاه علوم پزشکی استان پزشک متخصص در اختیار این مرکز قرار دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی یادآور شد: دستورالعملی از مرکز برای تبدیل وضعیت برخی نیروها به استانها اعلام شد که این دستورالعمل دارای آیتم هایی بود که برخی افراد با دار بودن این ویژگی ها تبدیل وضعیت شدند و در حال حاضر 26نفر ازنیروهای قراردادی به پیمانی و پیمانی به رسمی  در سال 97 تبدیل وضعیت شده اند.

درویشی با اشاره به ایجاد خانه های هلال در روستاهای استان گفت: در حال حاضر 18 خانه هلال درروستاها و مناطق کم برخوردارایجاد شده که آموزش های امدادی لازم  دربحث پیشگیری به مردم محلی داده می شود.

هنوز گزینه ای برای مدیریت هلال احمر استان مشخص نشده است

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: هنوز گزینه ای برای مدیریت جمعیت هلال احمر استان مشخص نشده است و در حاضر بنده سرپرست هستم تا دراین مورد تصمیم گیری شود.

درویشی به اجرای برنامه دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: غبارروبی قبور شهدا، دیدار با خانواده های شهدا وایثارگران، عیادت از بیماران و سالمندان، اعزام کاروان سلامت به روستاها و مناطق دوردست، برگزاری مسابقات ورزشی و اردوی امدادی از مهمترین برنامه جمعیت هلال احمر استان در ایام دهه مبارک فجر است.

وی در ادامه پوشش امدادی در راهپیمایی 22 بهمن و راه اندازی ایستگاه سلامت که مردم می توانند تست فشار خون و قند خون را به صورت رایگان انجام دهند را از دیگر برنامه های دهه فجر امسال عنوان کرد.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=106052

نظـــرات شمـــا