کد خبر : 106085       تاریخ : 1397/11/13 13:32:21
اینستاگرام در مسیر تکراری تلگرام

اینستاگرام در مسیر تکراری تلگرام

در مورد تلگرام هم قرار بر این بود که پیام رسان های جایگزین داخلی برای آن پیدا شود اما در نهایت شاهد شکست این موضوع بودیم.

پیغام: یک کارشناس آی تی می گوید شواهد حاکی از آن است که مسیر فیلترینگ اینستاگرام باز شده است.

به گزارش «پیغام»؛ کیوان نقره کار کارشناس آی تی به پول نیوز می گوید: اگر بخواهیم تجربه فیلتر شدن تلگرام را بررسی کنیم می بینیم برای فیلتر کردن این پیام رسان هم ابتدا حرف و حدیث هایی مطرح شده بود. سپس جلساتی برگزار شد و وزیر ارتباطات در این باره موضع گیری کرد. موضع گیری او هم در نهایت به سرانجام نرسید.

این کارشناس آی تی در ارتباط با ادعای کریمی قدوسی نماینده مشهد که مدعی دفاع آذری جهرمی از فیلترینگ اینستاگرام شده بود می گوید: در این باره خود وزیر باید پاسخ گو باشد اما از مواضعی که او می گیرد پیداست که او می خواهد افکار عمومی را به نفع خود نگه دارد. با این حال در عمل به نظر نمی رسد که وزارت ارتباطات در مورد فیلترینگ توانمندی لازم را داشته باشد.

نقره کار ادامه می دهد: فکر می کنم وزارت ارتباطات نمی تواند رضایت مردم در نگه داشتن و استفاده صحیح از اینستاگرام را نگه دارد.

این کارشناس آی تی در ادامه می گوید: در تجربه تلگرام قرار بر این بود که پیام رسان های جایگزین داخلی برای آن پیدا شود اما در نهایت شاهد شکست این موضوع بودیم. در مورد تلگرام هم قرار بر این بود که پیام رسان های جایگزین داخلی برای آن پیدا شود اما در نهایت شاهد شکست این موضوع بودیم. نه تنها برای جایگزینی برای تلگرام پیدا نشد بلکه طرح های ایمیل ملی، جستجو گر ملی و سیستم عامل ملی نیز نتیجه بخش نبودند.

او در ارتباط با احتمال فیلترینگ با هدف تقویت نرم افزارهای مشابه بومی می گوید: تجربه های قبلی نشان می دهد برای جایگزین کردن نرم افزارهای بومی باید از روش های صحیح استفاده کرد. اینکه یک نرم افزار را فیلتر کنیم و در مقابل با vpn باز شوند چاره نیست. بلکه باید از روش های فرهنگ سازی، بالا بردن سواد رسانه ای و ترویج استفاده صحیح از فناوری استفاده کرد تا سازمان ها و افراد خود بتوانند کدام نرم افزار را استفاده کنند


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=106085

نظـــرات شمـــا