کد خبر : 107245       تاریخ : 1397/11/25 12:16:44
٢ شهر از استان بوشهر در بین 20 شهر نهایی پایتخت کتاب ایران

٢ شهر از استان بوشهر در بین 20 شهر نهایی پایتخت کتاب ایران

پیغام: شهرهای خورموج و برازجان استان بوشهر به عنوان ٢٠ شهر راه یافته به مرحله نهایی پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر،فاطمه کرمپور  ضمن اعلام این خبر افزود: در پنجمین دوره از طرح پایتخت کتاب ایران ١٧٢ شهر از سراسر کشور موفق طرح ها و ایده های خود به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند که پس سه مرحله داوری بیست شهر در مرحله نهایی این دوره قرار گرفتند.

فاطمه کرمپور افزود: از استان بوشهر ٨ شهر خورموج، برازجان، کنگان، دیلم، گناوه، جم، کاکی و شبانکاره در پنجمین دوره کسب پایتخت کتاب ایران شرکت کردند که شهرهای خورموج و برازجان در بین ٢٠ شهر مرحله نهایی این دوره حضور دارند.

وی بیان کرد: شهر خلاق در زمینه کتاب و کتاب خوانی، فعالیت‌های گسترده در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی و اهداف و شاخص‌ها آن شهر در بخش کتاب از موارد انتخاب پایتخت کتاب ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در بخش استمرار جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران نیز روستای چهار روستایی از شهرستان گناوه استان بوشهر در بین ١٠ روستای برگزیده قرار گرفت.

گفتنی است فراخوان پنجمین پایتخت کتاب ایران در ابتدای شهریور ماه ۱۳۹۷ از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد و مراسم اختتامیه این عنوان روز ۴ اسفند سال جاری با حضور مسئولین کشوری در سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=107245

نظـــرات شمـــا