کد خبر : 108141       تاریخ : 1398/01/27 09:59:12
اولویت نخست سرمایه گذاری پرورش میگو با بومی ها است
فرماندار دیر :

اولویت نخست سرمایه گذاری پرورش میگو با بومی ها است

پیغام: فرماندار دیر گفت: اولویت نخست سرمایه گذاری پرورش میگو دراین شهرستان واگذاری اراضی به افراد بومی منطقه است.

به گزارش «پیغام» به نقل از ایرنا، کریم علی حسنی در جلسه بررسی مشکلات اراضی پرورش میگو دیر افزود: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای طرح پرورش میگو دارد و تصمیم داریم سرمایه گذاری در این شهرستان دریا محور باشد.

وی اضافه کرد: با رعایت قانون و مقررات، اولویت سرمایه گذاری در طرح پرورش میگو با افراد بومی منطقه خواهد بود و جای هیچ گونه نگرانی برای مردم نیست.

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: هم اکنون فضا و امکانات برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در استان فراهم شده است.

عباسعلی زنده بودی افزود: مالکان اراضی برای اجرای طرح پرورش میگو باید با شیلات همکاری کنند تا این طرح در شهرستان دیر بخوبی اجرا شود.

وی گفت: هدف از ایننشست همکاری مردم با شیلات برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است.

رئیس شیلات بندردیر گفت: در محدودهروستاهای جبرانی، گزنگ و دمیگز شهرستان دیر 785 هکتار زمین برای طرح پرورش میگو جانمایی شده است که بخشی از اراضی معارض دارد و باید مشکل آنان برطرف شود.

عقیل امینی افزود: تصمیم داریم که اراضی درقالب مساحت 2 هکتاری به متقاضیان بومی منطقه واگذار شود.
در ادامه این نشست یکی از نمایندگان صاحبان زمین در محدوده طرح پرورش میگو گفت: اراضی ما در محدوده پرورش میگو در غرب شهر دیر قرارگرفته و باید به خودمان واگذار شود.

محمد ابراهیمی افزود: مردم شهرستان توان انجام کار تولید پرورش میگو دارند و واگذاری این اراضی به افراد غیر بومی جفا در حق مردم منطقه است.

وی گفت: مکاتبه زیادی درزمینه واگذاری اراضی به مالکان برای سرمایه گذاری در طرح پرورش میگو شده ولی تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

وی ادامه داد: همه ما مالکان زمین در محدوده طرح پرورش میگو با شیلات همکاری خواهیم کرد و شیلات باید حق واگذاری این اراضی برای مالکان که افراد بومی منطقه هستند، را به رسمیت بشناسد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108141

نظـــرات شمـــا