کد خبر : 108160       تاریخ : 1398/01/27 13:31:35
آسمان بوشهر بارانی می‌شود

آسمان بوشهر بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود تدریجی سیستم ناپایدار جوی به استان گفت: از روز پنجشنبه بارندگی‌ها به صورت پراکنده آغاز و تا اواسط هفته آینده در سطح استان ادامه می‌یابد.

به گزارش «پیغام» به نقل از مهر، فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ورود تدریجی سیستم ناپایدار جو به استان از روز چهارشنبه و تداوم فعالیت آن تا اواسط هفته آینده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود از ظهر فردا وزش بادهای جنوبی افزایش یافته و ضمن افزایش دمای هوا، از روز پنجشنبه بارندگی‌ها به صورت پراکنده آغاز و به تناوب و گاهی به‌صورت رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد تا اواسط هفته آینده در سطح استان ادامه یابد.

شکوهی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی بارش‌های بهاری در مناطقی از استان و با توجه به شرایط فصلی و محلی، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها طی این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: به سبب وزش باد و گاهی تندبادهای لحظه‌ای، خلیج فارس و سواحل استان از فردا تا اواسط هفته آینده به تناوب مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و در برخی نقاط مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و از فردا به تدریج افزایش سرعت باد و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108160

نظـــرات شمـــا