کد خبر : 108290       تاریخ : 1398/02/04 09:52:18
39 هزار نفر در استان آموزش های مهارتی فرا گرفتند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:

39 هزار نفر در استان آموزش های مهارتی فرا گرفتند

پیغام: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: پارسال با ارائه پنج میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش در 2 بخش دولتی وغیردولتی 39 هزار نفر دراین استان آموزش های مهارتی را فراگرفتند.

به گزارش «پیغام»به نقل از ایرنا، عبدالمجید دوراهکی درجمع خبرنگاران افزود: توسعه آموزش های مهارتی در کشور با هدف تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی نیاز ضروری است و در این میان نقش آموزش های فنی و حرفه ای در رشد اقتصادی کشور انکارناپذیر است.

وی اظهار کرد: بیکاری و کمبود شغل یکی از مهمترین مشکلات جوامع شهری است که با توجه به نبود کارخانه و کارگاه‌های بزرگ نمود بیشتری دارد در این ارتباط توسعه همگام آموزش های مهارتی وامکانات نقشی مهم درایجاد اشتغال، رشد و پیشرفت اقتصادی دارد.

دوراهکی بیان کرد: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در حوزه های صنعت، خدمات، فناوری اطلاعات، کشاورزی، فرهنگ وهنر به علاقه مندان ارایه می شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال باید بیش از 37 هزار نفردر بخش دولتی و خصوصی آموزش های مهارتی را در استان بوشهر فرا گیرند.

دوراهکی اضافه کرد: تلاش می شود آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان برای رسیدن به اشتغال و رونق اقتصادی برنامه ریزی شود.

وی با تاکید براینکه مهارت آموزی درفنی وحرفه ای زیربنای رونق اشتغال و کارآفرینی است گفت: با توجه به نام گذاری امسال به نام رونق تولید یکی از ارگان های موفق دراین عرصه سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که با حمایت از توسعه مهارت آموزی می تواند با توجه به شرایط سخت تحریم در خط مقدم رونق اقتصادی قرار بگیرد.

وی افزود: لازمه پیشرفت جامعه، داشتن نیروی کار توانمند و دارای مهارت در زمینه های مختلف است به همین منظورآموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی اقدام به برگزاری بازدید دانش آموزی ودانشجویی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای سراسر استان از 2 تا 11 اردیبهشت ماه برای جوانان علاقمند کرده است.

دوراهکی افزود: هدف از اجرای طرح بازدید از مراکز مهارتی استان ارتقای منزلت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ترویج فرهنگ مهارت آموزی درجامعه با معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این اداره کل است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهرگفت: آموزش‌های مهارتی نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری در جامعه دارد و تلاش می شود با ایجاد شغل از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری و سیاست اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در جامعه محقق شود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108290

نظـــرات شمـــا