کد خبر : 108610       تاریخ : 1398/02/22 13:07:15
سطح مبارزه با ملخ ها دراستان بوشهر افزایش یافت

سطح مبارزه با ملخ ها دراستان بوشهر افزایش یافت

پیغام: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سطح پیش بینی مبارزه با آفت ملخ صحرایی در این استان از 20 به 30 هزار هکتار افزایش یافته است.

به گزارش «پیغام»؛ خسرو عمرانی درگفت وگو با ایرنا افزود: براساس پیش بینی ها قرار بود در مرحله نخست 2 هزار و 100 هکتار، مرحله دوم مبارزه با پوره ها در سطح 15هزار و 400 هکتار و پنج تا 6 هزار هکتار برای مرحله سوم پیش بیش بینی شده بود اما تا امروز در سطح 20 هزار هکتار مبارزه انجام شده است.

وی بیان کرد: ملخ های مهاجر از شمال تا جنوب استان را فرا گرفته و با توجه به گستردگی و پراکندگی مناطق حضور مردم و سایر دستگاه های اداری در کنار سازمان جهاد کشاورزی برای مقابله با این آفت ضروری است.

عمرانی اضافه کرد: در زمان حاضر30 اکیپ سمپاش، 90 سمپاش زمینی، هشت ماشین سمپاش یو ال وی در استان بوشهر فعال هستند اما سطح آلودگی بسیار بالاست و ملخ هایی که فرار می کنند بالغ و احتمال هجوم به مزارع و باغ ها نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: با توجه به حجم آلودگی، محدودیت زمانی (تنها 10 روز فرصت مبارزه وجود دارد)، بالغ شدن ملخ و احتمال وقوع خسارت همراهی و همکاری همگانی در این زمینه ضروری است.

عمرانی بیان کرد:در زمان حاضر سطح خسارت وارده به باغ ای استان بوشهر بسیار محدود است که با سمپاشی از پیشروی آنها جلوگیری شده است اما گذر زمان و بالغ شدن آفت احتمال وقوع خسارت در سطح گسترده را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: دادن فرصت به ملخ ها برای تشکیل دسته های بزرگ احتمال مهاجرت آنها به استان های همجوار از جمله فارس و کهگیلویه و بویراحمد را به دنبال دارد.

عمرانی ادامه داد: براساس اخطار فائو دسته های جدید ملخ صحرایی در خرداد و تیر وارد کشور می شود.
وی یادآور شد: با وجود همه همکاری ها ولی به دلیل بالا بودن سطح آلودگی تلاش ها و کمک ها پاسخگوی کنترل ملخ ها نیست و باید این همکاری استمرار داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ماندن ملخ ها و تخم ریزی آنها سال زارعی آینده که از مهر ماه شروع می شود را تهدید می کند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108610

نظـــرات شمـــا