کد خبر : 108612       تاریخ : 1398/02/22 13:14:15
کاهش 36 درصدی تقاضای تغییر نام و نام خانوادگی در استان
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:

کاهش 36 درصدی تقاضای تغییر نام و نام خانوادگی در استان

پیغام: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: طی پارسال 2430 نفر در استان بوشهر نام و نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اند که نسبت به سال پیش‌ازآن 36درصد کاهش یافته است.

به گزارش «پیغام» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، اسکندر پاسالار افزود: از این تعداد هزارو 61 مورد مربوط به تغییر نام و هزارو 369 مورد مربوط به تغییر نام خانوادگی بوده است.

وی ادامه داد: تقاضای تغییر نام خانوادگی در سال گذشته هزارو 369 مورد بوده، در حالی که این میزان در سال 96، دوهزارو 158 مورد به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه پسوند یا پیشوند محل، شغل و طایفه از نام خانوادگي قابل حذف است خاطرنشان کرد: نزدیک به نیمی از درخواست‌های تغییر نام خانوادگی مربوط به حذف نام مکان و طوایف بوده است.

وی با اشاره به کاهش تعداد درخواست‌های تغییر نام در سال 97 گفت: پارسال هزارو 61 مورد تغییر نام در استان بوشهر به ثبت رسید که نسبت به سال قبل‌از‌آن که هزارو 665 مورد بود شاهد کاهش 36درصدی بودیم.

پاسالار با بیان اینکه تغییر نام تا اسفندماه سال 90، منحصر به صدور احکام دادگستری بود یادآور شد: فرایند تغییر نام در گذشته زمان‌بر بود ولی طی سال‌های اخیر با تغییر رویکرد سازمان ثبت احوال ، این روند سرعت بیشتری گرفته است.

وی به فراوانی نام‌ها طی 5 سال اخیر در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: طی این مدت در بین پسران نام‌های محمد، حسین، امیرعلی، علی و امیرحسین بیشترین تقاضا را داشته‌اند و فاطمه، زهرا، زینب، رقیه و فاطمه زهرا بیشترین انتخاب نام برای دختران بوده است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108612

نظـــرات شمـــا