کد خبر : 108641       تاریخ : 1398/02/24 08:24:15
موگرینی پس از دیدار با پمپئو: همه طرف‌ها باید خویشتنداری کنند

موگرینی پس از دیدار با پمپئو: همه طرف‌ها باید خویشتنداری کنند

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایران، کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس و ایالات متحده آمریکا خواست تا برای جلوگیری از وقوع درگیری نظامی جدید در منطقه، خویشتندار باشند.

به گزارش «پیغام» عصر ایران به نقل از یورونیوز، این اظهارات خانم موگرینی پس از اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده بیان شد.

وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان صبح دوشنبه نگرانی خود را از افزایش تنش میان ایران و ایالات متحده و متحدانش در خاورمیانه ابراز کرده بودند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر دوشنبه و در جریان یک نشست خبری در بروکسل در پاسخ به پرسشی درباره انفجار‌های روز یکشنبه در بندر فجیره امارات متحده عربی گفت: «ما هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم. بار دیگر نگرانی خود را از افزایش تنش در منطقه ابراز می‌کنم؛ منطقه‌ای که بیش از این نیاز به درگیری ندارد. از همه طرف‌ها می‌خواهم خویشتندار باشند.»

از زمان تشدید فشار‌های دولت دونالد ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران و کاهش سطح تعهدات این کشور در چارچوب برجام، تنش میان تهران و واشنگتن به شکل کم‌سابقه‌ای افزایش یافته است. اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل دوماه ایران برای «پایبندی عملی به برجام» را نپذیرفته است.

خانم موگرینی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره گزارش رویترز راجع به پافشاری ایران بر صدور روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت گفت: «نمی‌توانم درباره این موضوع اظهار نظر کنم. اتحادیه اروپا تا زمانی که ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند بماند از اجرای کامل برجام حمایت خواهد کرد.» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌عنوان تنها نهاد راستی آزمایی تعهدات هسته‌ای ایران تاکید کرد.

ایران طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای را به تعهد به برجام صرفا در حرف و بی‌عملی متهم می‌کند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108641

نظـــرات شمـــا