کد خبر : 108657       تاریخ : 1398/02/24 11:25:08
هجوم ملخ‌های صحرایی به اراضی تنگستان
رئیس جهاد کشاورزی تنگستان:

هجوم ملخ‌های صحرایی به اراضی تنگستان

پیغام: رئیس جهاد کشاورزی تنگستان با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی در اراضی کشاورزی و مراتع گفت: تاکنون ۱۰ هزار از اراضی تنگستان علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد.

به گزارش«پیغام»به نقل ازتسنیم،حمزه عباسی در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی تنگستان  با اشاره به هجوم ملخ به اراضی و مراتع اظهار داشت: این نوع ملخ‌‌ها 6 تا 9 سانتی متر طول دارند و هر کیلومتر مربع از دسته پروازی متراکم آن‌ها شامل بیش از 40 میلیون ملخ است که می‌توانند روزانه 800 تن از پوشش گیاهی در منطقه را نابود کنند.

وی با تاکید بر همکاری همه ظرفیت‌ها برای مبارزه با ملخ صحرایی خاطرنشان کرد: با توجه به تراکم بسیار بالای آفت در مناطق مختلف شهرستان تنگستان و مساعد بودن وضعیت برای بقاء و تکثیر با وجود تمامی تلاش و عملیاتهای سمپاشی که صورت گرفته هنوز خطر طغیان آفت ادامه دارد و مستلزم همکاری عمومی مردم و نیروی بسیج سپاه، کشاورزان و تمام نهادهای مردمی و دولتی در شهرستان است.

رئیس جهاد کشاورزی تنگستان با بیان اینکه در صورت عدم همکاری ممکن است آفت به سمت باغات و مزارع هجوم برده و سبب خسارت جبران ناپذیری شود گفت: برای مقابله با هجوم دسته‌های ملخ صحرایی تاکنون بیش از 10 هزار از اراضی کشاورزی باغات، مراتع و سواحل در حوزه تنگستان برای مبارزه با ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

حمزه عباسی افزود:در روستای لیک وسمل بیش از 870 هکتار به صورت هوایی و 360هکتار زمینی در مناطق آلوده به آفت سمپاشی شده که با توجه به مطلوب بودن شرایط تکثیرخطر طیغان آفت وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار 130 هکتار برای مقابله با ملخ صحرایی در بخش دلوار سمپاشی شده افزود: با توجه به اینکه در روستاهای محمدعامری، باشی، بریکان کنترل نسبی شده اما به علت اینکه روستاهای بخش دلوار در کنارساحل دریا قرار دارند خطر هجوم و طیغان مجدد ملخ صحرایی در این روستاها وجود دارد.

عباسی با استمداد از ادارات و نهادهای شهرستان  تنگستان تصریح کرد: نیاز است از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواسته شود ضمن نصب تراکت و اطلاع رسانی به روستائیان در امر مبارزه با ملخ صحرایی همکاری لازم بعمل آورند.

رئیس جهاد کشاورزی تنگستان افزود: تاکنون بیش از 3هزار لیترسم برای مبارزه با ملخ صحرایی مصرف شده است و از دامداران درخواست می‌شود به محل‌هایی که سمپاشی شده دام‌های خود چرا ندهند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108657

نظـــرات شمـــا