کد خبر : 108830       تاریخ : 1398/03/04 11:23:26
در ماه مبارک رمضان آب هیچ مشترک بدهکاری قطع نمی شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر:

در ماه مبارک رمضان آب هیچ مشترک بدهکاری قطع نمی شود

پیغام: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در ماه مبارک رمضان آب هیچ مشترک بدهکاری دراین استان قطع نمی شود.

به گزارش «پیغام»؛ عبدالحمید حمزه پور در گفت وگو با ایرنا افزود: این شرکت وظیفه تامین آب مورد نیاز شهروندان را برعهده دارد و آنان نیز وظیفه دارند هزینه آب مصرفی خود را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب غیردولتی است و تنها منبع درآمد آن هزینه‌ای است که مشترکان باید بابت آب مصرفی به آن پرداخت کنند.

حمزه پور اضافه کرد: سرجمع مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از مشترکان خانگی و دولتی ۸۰۰ میلیارد ریال است و با توجه به اینکه کمتر از ۱۰ درصد آب مورد نیاز استان از منابع داخلی تامین می‌شود و این کار هزینه بر است مشترکان بدهکار باید نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: در مقابل افزایش قیمت‌ها تعرفه آب تغییر نکرده و در مقابل هزینه‌ای که برای تامین آن می‌شود بسیار پایین است اما با این وجود برخی از مشترکان اقدام به پرداخت بهای آب مصرفی خود نمی‌کنند.

حمزه پور در باره انعکاس مطلبی در فضای مجازی در مورد قطع انشعاب آب مشترکان بدهکار گفت: قطع آب مشترکان بدهکار بعد از چند بار اخطار انجام می‌شود که به احترام ماه مبارک رمضان این کار به بعد از ماه مبارک موکول شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود با رعایت الگوی مصرف توسط  مردم و انجام اقداماتی نظیر حفر یا احیای چاه‌های آب، نوسازی شبکه‌های فرسوده و افزایش ظرفیت آبشیرین کن بوشهر تابستان امسال را با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم.

حمزه پور اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد آب استان از خط کوثر در استان کهکیلویه و بویراحمد و ۲۵ درصد نیز از چاه‌ها و چشمه شهرستان کازرون استان فارس و ۱۰ درصد نیز از چاه‌های داخل استان و مابقی با ایجاد 2  آبشیرین کن بوشهر و کنگان تامین می‌شود.

وی گفت: امسال برای شهر برازجان که تابستان گذشته مردم بابت آب دچار زحمت زیادی شدند، ۶ حلقه چاه جدید حفر و آماده بهره برداری است تا درصورتی که برای ورود سهمیه آب از کازرون مشکلی رخ دهد، وارد مدار شوند.

حمزه پور اضافه کرد: همچنین ۲ حلقه چاه در شهر کلمه که خط انتقال آن در دست طراحی است، یک حلقه جدید در شبانکاره و آبپخش و پروژه آبشیرین کن آبپخش که در دستاحداث است از دیگر اقدامات برای دشتستان است.

وی ادامه داد: احیای ۹ حلقه چاه در شهرستان‌های دشتی، دیر و کنگان و بازسازی کامل تصفیه خانه آب استان در کازرون به منظور کاهش تنش آب شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.

در استان بوشهر ۲۹۰ هزار مشترک آب وجود دارد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=108830

نظـــرات شمـــا