کد خبر : 109068       تاریخ : 1398/03/18 09:28:15
آتش‌سوزی ارتفاعات کوه‌سیاه و جنگل‌های ‌منطقه دشتی

آتش‌سوزی ارتفاعات کوه‌سیاه و جنگل‌های ‌منطقه دشتی

فرماندار دشتی از وقوع آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه دشتی و جنگل‌های این منطقه خبر داد و گفت: امدادگران برای مهار آتش به منطقه صعب‌العبور کوه سیاه اعزام شده‌اند.

پیغام: فرماندار شهرستان دشتی گفت: جنگل‌ها و مراتع مناطق صعب العبور کوه سیاه شهرستان دشتی شامگاه جمعه دچار آتش سوزی شد.

به گزارش «پیغام»، عبدالله نادری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وقوع آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه اظهار داشت: ساعتی پیش آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه و حوالی امام‌زاده محمد(ع) دشتی گزارش شده است .

وی از اعزام امدادگران برای مهار آتش خبر داد و افزود: کوه سیاه صعب العبور است که تیم های اطفا حریق با سختی ‌خود را به منطقه رسانده‌اند.

نادری بیان کرد: نیروهای مردمی، امدادی و عملیاتی، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، هلال احمر و آتش نشانی شهرستان دشتی به محل آتش سوزی اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: به سبب صعب‌العبور بودن منطقه کوه سیاه هنوز از خسارات وارده اطلاعی در دست نیست و مدیریت بحران شهرستان دشتیدر حال پیگیری است.

فرماندار دشتی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است گفت: به سبب خشک بودن دشت‌ها و مراتع دشتی احتمال وقوع آتش سوزی قوت می‌گیرد و در این راستا رعد و برق ناگهانی ممکن است علت آتش سوزی باشد.

وی از مهار آتش در مزارع  کشاورزی منطقه کردلان دشتی خبر داد و خاطر نشان کرد: عصر جمعه  آتش سوزی در یکی از مزارع روستای کردلان دشتی رخ داد که با همکاری نیروهای امداد و نجات دشتی آتش مهار شد.

نادری تصریح کرد: آتش‌سوزی در یکی از مزارع کردلان دشتی به سبب شدت گرمای هوا در سطحی به میزان 5 هزار مترمربع رخ داد که  با تلاش آتش‌نشانی باغان و شنبه مهار شد.

وی با اشاره به آماده باش بودن نیروهای امدادی برای جلوگیری از هر گونه حادثه افزود: ستاد مدیریت بحران دشتی و امدادگران این شهرستان با تمامی امکانات و تجهیزات به حالت آماده باش درآمده‌اند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=109068

نظـــرات شمـــا