کد خبر : 109214       تاریخ : 1398/03/26 10:42:21
تاثیر اقتصادی تیم بوشهری در لیگ برتر بر بازار بوشهر

تاثیر اقتصادی تیم بوشهری در لیگ برتر بر بازار بوشهر

صعود تیم هم استانی بهانه ای شد تا جنبه‌‌های اقتصادی صعود یک تیم بوشهری به لیگ برتر فوتبال ایران را مورد توجه قرار دهیم. حضور این تیم بوشهری در لیگ برتر بازار بوشهر را رونق خواهد داد. با حضور شاهین در لیگ برتر حداقل ۱۵ هفته تیم‌های لیگ برتر به بوشهر خواهند آمد.

به گزارش«یغام» به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر، یکی از مهمترین خبرهای این روزها برای هر بوشهری صعود تیم شاهین بوشهر به لیگ برتر فوتبال ایران است. با صعود شاهین به لیگ برتر فوتبال ایران، استان بوشهر دو تیم در لیگ برتر فوتبال کشور دارد.

جدا از سایر مقولات اجتماعی و خوشحالی مردم و جوانان استان از این اتفاق، اتاق اصناف مرکز استان از دریچه تاثیر اقتصادی حضور تیم‌های ورزشی استان در مسابقات قهرمانی و ملی به این صعود می‌نگرد و با بررسی این اتفاق از همه دست اندرکاران و مسئولان استان بوشهر می‌خواهد برای شکوفایی اقتصاد و زمینه‌‌های فرهنگی نه تنها از این دو تیم هم استانی حمایت کنند که زمینه برگشت تیم ایران جوان به کورس رقابت‌‌های قهرمانی را فراهم آورند.

در شرایطی که رکودی عمیق بر مناسبات اقتصادی استان سایه انداخته و نشاط اجتماعی جای خود را به سرخوردگی و افسردگی داده‌است حمایت از تیم‌های ورزشی یکی از راههای کم‌هزینه و موثر برای احیای فرهنگ عمومی، اعتماد عمومی، اقتصاد خُرد و… است.

صعود تیم هم استانی بهانه ای شد تا جنبه‌‌های اقتصادی صعود یک تیم بوشهری به لیگ برتر فوتبال ایران را مورد توجه قرار دهیم. حضور این تیم بوشهری در لیگ برتر بازار بوشهر را رونق خواهد داد. با حضور شاهین در لیگ برتر حداقل ۱۵ هفته تیم‌های لیگ برتر به بوشهر خواهند آمد. مدارس فوتبال بوشهر در اثر حضور شادی بخش یک تیم بوشهری در بالاترین رده ملی رونق خواهد گرفت. در نتیجه لباس سفید شاهین از سوی ورزش آموزان مدارس فوتبال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تامین این لباس‌‌ها و توپ و تور و … سایر اقلام ورزشی بین مدارس فوتبال بر عهده فروشگاه‌‌های بوشهری خواهد بود. سلیبیریتی‌‌های ورزشی به بوشهر می‌آیند.

لباس‌های ورزشی با شماره‌‌های بازیکنان محبوب بین کودکان و نوجوانان و جوانان بوشهری طرفدار پیدا می‌کند. در نتیجه هم صنف خراز و لباس فروش بوشهری و هم کانون‌‌های تبلیغاتی شهر بوشهر وظیفه تامین و آماده‌سازی این لباس‌‌ها را بر عهده می‌گیرند.

صنف فروش آب معدنی، بستنی فروش و آبمیوه فروش و … در بوشهر رونق خواهد گرفت در نتیجه این امر ظروف یکبار مصرف، مصرفی فزاینده خواهد یافت. این موارد هم در تمرینهای شاهین و هم در مسابقات لیگ برتر و هم بین تماشاگران عرضه می‌شود که سود آن به جیب بازار بوشهر خواهد رفت.

از طرفی صنف حمل و نقل بوشهر هم تاثیر بسزایی از حضور شاهین در لیگ برتر خواهد گرفت. شرکتهای هواپیمایی و گردشگری بوشهر رونق می‌گیرد. تیم‌های حریف که به بوشهر می‌آیند برای رفتن به گناوه و دلوار برای تفریح و خرید از آژانس‌‌های حمل و نقل استان استفاده خواهند کرد.

بازار هر هفته با جنب و جوش و شادی بخشی‌‌های بسیار بالایی مواجه می‌شود که همین عامل تاثیر مستقیمی بر رونق بازار خواهد داشت.

رونق بازار تنقلات و شرکت‌‌های تبلیغاتی که پلاکارد و بنر منتشر می‌کنند، عرضه بوق و کلاه و … نیز همه هفته جای خود را خواهد داشت. هتل‌‌ها و مسافرخانه‌‌های بوشهر هر هفته پر از مسافر می‌شود، غذاهای ارزان کنار استادیوم، رستوران‌‌های بوشهر  هر هفته پر از مسافر می‌شود. صنف پیتزافروش و ساندویچ فروش نیز با حضور هم استانی‌‌های متعصبی که روزهای بازی شاهین از صبح در بوشهر حضور می یابند رونق دوباره‌ای می‌گیرند.

پیروزی های این تیم در مسابقات فوتبال باعث شادی و جشن‌های شبانه مردم می‌شود. اقلامی مثل فشفشه، شکلات، آبنبات و شربت و شیرینی در این جشن‌ها به مقدار زیاد توزیع می‌شود که باز هم تهیه این اقلام از بازار بوشهر خواهد بود. همین بردهای هفتگی تاثیر مثبت و چشمگیری بر فعالیت تعدادی از واحدهای صنفی بوشهر خواهد گذاشت.

اسپانسرهای محلی و درون استانی با هم به رقابت خواهند پرداخت که همین موضوع باعث افزایش اشتغال بوشهری‌‌ها و رونق بخشی از بازار می‌شود. خلاصه بازار بیش از سایر طیف‌‌های اجتماعی از حضور شاهین در لیگ برتر منتفع خواهد شد. حضورش مستدام باد و دلهای بوشهری‌‌ها شاد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=109214

نظـــرات شمـــا