کد خبر : 109224       تاریخ : 1398/03/27 10:03:39
شهرستانی ۲۵۰ هزار نفری غسال ندارد

شهرستانی ۲۵۰ هزار نفری غسال ندارد

برازجان شهر ما مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر است. این شهر ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت شهرستان دشتستان بیش از ۲۵۰ هزار نفر است. برادر همسر من که مرد جوان ۴۰ ساله ای بود دیروز(شنبه) در اثر ایست قلبی به رحمت خدا رفت و امروز عصر(یکشنبه) تشییع می شود.

عبدالرسول عمادی در کانال تلگرامی اش نوشت؛ برازجان شهر ما مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر است. این شهر ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت شهرستان دشتستان بیش از ۲۵۰ هزار نفر است. برادر همسر من که مرد جوان ۴۰ ساله ای بود دیروز(شنبه) در اثر ایست قلبی به رحمت خدا رفت و امروز عصر(یکشنبه) تشییع می شود.

صبح از طرف مدیریت قبرستان برازجان اطلاع دادند که ساعت یک و نیم دونفر بیایند تا میت را شستشو بدهند.

من و یکی دیگر از بستگان برای شستشو رفتیم. مرد جوان ریشویی که می گفت روحانی قبرستان است و وظیفه اش نماز خواندن بر میت است نظارت می کرد تا ما دو نفر که روپوش پوشیده بودیم میت را شستشو بدهیم. ایشان می گفت این قبرستان مرده شور ندارد و من به صورت افتخاری در این جا کار می کنم.

چند سوال

یک.  آیا خانواده ای که در سوگ جوانشان عزادارند خود باید به شستن جسد عزیزشان اقدام کنند؟

دو.  اگر آن روحانی به صورت افتخاری مدیریت سنگ مرده شور خانه را عهده دار است پولی که بابت هزینه کفن و دفن می گیرند چه می شود؟

سه. آیا این کار سختی است که مبلغی اضافه بر سیصد چهار صد هزارتومان فعلی بگیرند و به دو نفر غسال بدهند و با عواطف و احساسات خانواده داغدار بازی نکنند؟

چهار.کار اصلی در انجام تشریفات دفن میت کار شستشو وکفن کردن است دو کار دیگر هست یکی نماز و دیگری تلقین. آیا باید سخت ترین کار که نمک بر زخم خانواده داغدار است بر عهده خود خانواده باشد؟

لازم است شهردار و فرماندار برازجان و در نهایت استاندار بوشهر پاسخگوی این سوالات باشند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=109224

نظـــرات شمـــا