کد خبر : 109229       تاریخ : 1398/03/28 12:03:01
تغییر ساعت کار ادارات بوشهر مصرف برق را ۷۰ مگاوات کاهش داد

تغییر ساعت کار ادارات بوشهر مصرف برق را ۷۰ مگاوات کاهش داد

پیغام: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با کاهش ساعت کار دستگاه‌های اجرایی مصرف برق به میزان ۷۰ مگاوات کاهش یافت.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی شرکت برق بوشهر، اردشیر مذکوری در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط از دستگاه‌های اجرایی برای نقش آفرینی در این کاهش قدردانی می‌شود و انتظار است با توجه به روزهای گرم پیش رو همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی برافزایش محسوس دما در چند روز آینده انتظار است دستگاه‌های اجرایی و مردم در مدیریت مصرف برق اهتمام جدی داشته باشند.

مذکوری ادامه داد: در مقایسه صورت گرفته در روز گذشته پیک بار مصرف برق در بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

مذکوری افزود: با این وجود چنانچه از سوی مصرف کنندگان اهتمام جدی برای کاهش مصرف صورت گیرد مشترکان بوشهری در تابستان پیش رو برقی مطمئن و پایدار خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر یادآور شد: تابستان امسال نسبت به سال گذشته دمای هوا ۲ درجه گرم‌تر است که این امر به طور طبیعی حدود ۶ درصد به پیک بار مصرف برق استان بوشهر اضافه می‌کند.

وی در ارتباط با راهکارهای مهم در صرفه جویی بیان کرد: تنظیم دمای کولرها بین ۲۳ تا ۲۶ درجه، مدیریت مؤثر مصرف برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به عنوان ساعت‌های اوج مصرف، استفاده از لامپ‌های کم مصرف از موارد مهم و تأثیرگذار برای صرفه جویی در مصرف برق است.

مذکوری ادامه داد: بکارگیری وسایل برقی دارای برچسب انرژیA، سرویس بموقع کولرها، شستشوی ماهانه کنداکسور و پنل کولرها از دیگر راه‌های مؤثر در کاهش مصرف برق است که مشترکان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای تعطیلی در موعد مقرر و خاموش کردن تمامی دستگاه‌های سرمایشی هنگام ترک محیط کار از دیگر نکات قابل توجه برای مدیریت مصرف برق است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=109229

نظـــرات شمـــا