کد خبر : 109292       تاریخ : 1398/04/04 10:05:10
بوشهر آماده فعال سازی خط کشتیرانی به قطر شد

بوشهر آماده فعال سازی خط کشتیرانی به قطر شد

پیغام: مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: به دنبال اراده جدی و همکاری مسئولان استانی، این اداره کل با همه ظرفیت های خود مهیای فعال سازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر شد.

به گزارش «پیغام»؛سیاوش ارجمند زاده در آئین بازدید مشترک معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از کشتی گراند فری افزود: کشتی گراند به عنوان شناور مسافری باری مسیر بوشهر – قطر هفته گذشته در اسکله شماره ۳ بندر بوشهر پهلو گرفته است.

وی بیان کرد: این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و یک هزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابه جایی مسافر می‌پردازد.

ارجمند زاده ادامه داد: این کشتی در مرحله نخست خدمات خود را در زمینه حمل بار آغاز و سپس با فراهم شدن ظرفیت مسافری در بوشهر – قطر اقدام به جابه جایی مسافر خواهد کرد.

او افزود: بر اساس پیش بینی‌ها، کشتی گراند فری در طول هفته ۲ بار در مسیر بوشهر- قطر در زمینه حمل بار و مسافر خدمات دهی خواهد داشت.

ارجمند زاده بیان کرد: با افزایش روز افزون مبادلات تجاری ایران و قطر به ویژه از سوی بنادر بوشهر به عنوان نزدیک ترین بنادر ایرانی به کشور قطر فعال شدن کشتی گراند فری نوید بخش توسعه بیش از پیش تجارت دریایی این ۲ کشور است.

وی اظهار داشت: بالا بودن قیمت حمل و نقل هوایی از جمله دلایلی است که می‌تواند به گسترش حمل و نقل دریایی بوشهر- قطر کمک کند.

ارجمند زاده افزود: با فعال شدن خط کشتیرانی بوشهر – قطر علاوه بر بعد رونق تجاری از لحاظ گردشگری نیز می‌توان افق روشنی برای استان بوشهر ترسیم و از آن برای رونق فعالیت‌های این حوزه در بوشهر استفاده کرد.

وی گفت: در این زمینه از چندی پیش که این کشتی برای ظرفیت سنجی و پهلوگیری وارد بندر بوشهر شد و با عزم جدی مسؤولان استان بوشهر توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط تمام شرایط مورد نظر پیش بینی و راهکارهای لازم برای آغاز فعالیت کشتی گراند فری در مسیر بوشهر- قطر فراهم شد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=109292

نظـــرات شمـــا