کد خبر : 109611       تاریخ : 1398/04/22 21:09:12
مطالبات ۶۵۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان /پایان شهریور آخرین مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان
مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهردر نشست با خبرنگاران مطرح کرد:

مطالبات ۶۵۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان /پایان شهریور آخرین مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان

پیغام: مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به مطالبات تامین اجتماعی در استان گفت: در مجموع بدهی استان بوشهر معادل 650 میلیارد تومان است که متاسفانه در استان استقبال خوبی برای پرداخت بدهی از سوی کارفرمایان صورت نگرفته است

به گزارش «پیغام»، عبدالله شیرکوند در نشستی که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزارشد در جمع خبرنگاران ازاجرای طرح بخشودگی جرائم  بیمه تا پایان شهریورماه در استان خبرداد و اظهار داشت: کارفرمایان خوش حساب برای استفاده از این طرح می توانند با ارائه مدارک لازم از بخشودگی جرائم بیمه ای بدهی های منتهی به اسفندماه 96 تا پایان شهریور ماه سال جاری  بهره مند شوند.

وی در ادامه به جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان اشاره کرد و بیان داست: تامین اجتماعی استان بوشهر دارای 321 هزار 928 نفر بیمه شده اصلی ( 86 درصد بیمه اجباری و 14 درصد بیمه اختیاری است) که با در نظر گرفتن افراد تبعی  900 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد .

وی اضافه کرد: همچنین در استان بوشهر 27 هزار و 863 نفر مستمری بگیر وجود دارد که ماهانه مبلغی معادل 55 میلیارد تومان  به عنوان حقوق بازنشستگی و مستمری به آنها پرداخت می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال یک‌هزار و 600 میلیارد ریال به مستمری‌ بگیران و بازنشستگان تامین‌ اجتماعی استان بوشهر پرداخت شده است.

شیرکوند با اشاره به این که 83 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: 20 هزار و 630 کارگاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان بوشهر قرار دارند.

به 2600 نفر تا پایان خرداد امسال بیمه بیکاری پرداخت شده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر درباره میزان بیکاری بگیر در استان بوشهر افزود: تا پایان خردادماه به 2 هزارو 600نفر  بیمه بیکاری در سطح استان پرداخت شده است.

وی با بیان این که ضریب پوشش بیمه ای در استان بوشهر 80 درصد است، گفت: در استان بوشهر با وجود مشکلات، فعالان اقتصادی، کارفرمایان و بازرگانان استان مشغول فعالیت هستند که بیشتر این فعالیت ها در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است.

شیرکوند در ادامه با بیان این که بیش از 55 درصد کارگاه در حوزه پیمانکاری در استان فعال است، بیان داشت: همچنین 8 هزار487 کارگاه با نرخ 27 درصد و 6هزار و 940 کارگاه معافیت دارتحت پوشش بیمه تامین اجتماعی  قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین ضریب پشتیبانی استان بوشهر را به میزان 12.3درصدعنوان کرد که بیشترین درصد در سطح کشور را به خود اختصاص داده  که در واقع نسبت به منابع و مصارف در این استان دارای وضعیت مناسبی است.

وی میزان درصد ارسال لیست کارفرمایان را 82 درصد عنوان کرد و خاطر نشان کرد: 91 درصد از کارفرمایان حوزه استان بوشهر لیست های حق بیمه خود را به صورت اینترنتی ارسال نموده و همچنین 71 درصد از ابلاغ های احکام مطالباتی  به صورت اینترنتی انجام می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان این که توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه استان بوشهر پیشرفت بسیار خوبی داشته است، گفت: کلیه واحدهای امور بیمه شدگان، امور فنی مستمریها و نامنویسی برای خدمت رسانی بهتر به بیمه شدگان به صورت الکترونیکی انجام می شود و همچنین سیستم نوبت دهی الکترونیک با شماره گیری #142*  به خوبی صورت می پذیرید.

وی گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی طرح غیرحضوری شدن خدمات تامین اجتماعی به نشانی (eservises.ir) در استان نزدیک به ماه است که در حال انجام است وخدماتی از جمله  صدور دفترچه و سابقه کاری و .. به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان ارائه می شود.

بوشهری ها رکوردداراستفاده  از خدمات غیرحضورتامین اجتماعی

شیرکوند در ادامه اذعان داشت:با وجود این که استان بوشهر از مرحله دوم وارد طرح غیرحضوری شدن خدمات سازمان تامین اجتماعی شده است با استقبال چشمگیری صورت گرفته و اکنون با ثبت 10 هزار رکورد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان  بوشهریادآور شد: در استان بوشهر 56 خدمت به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان انجام می شود که استان بوشهر از ۲۹ مرداد ماه در ردیف دریافت کنندگان این نوع خدمات قرار گرفته است.
وی درپاسخ به سوالی درخصوص میزان مطالبات شهرداری های استان بیان داشت: بیشترین مطالبات بیمه ای مربوط به شهرداری برازجان بوده است که با اجرای طرح بخشودگی شهرداری براجان نیز مشمول این طرح واقع شده  و میزان بدهی تعیین تکلیف و تسویه شده است.

پیگیری مشکل بیمه صیادان و ملوانان در دیدار با رئیس جدید تامین اجتماعی

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مشکلات بیمه ملوانان و صیادان در استان گفت: مهمترین مشکل  و درخواست ملوانان و صیادان تعداد روزهای کارکردآنها می باشد که به هنگام ارسال لیست حق بیمه توسط صاحبان لنج ها در لیستهای ارسالی درج می شود و روزهای کارکرد با توجه به مانیفیست تنظیمی وثبت تاریخ روزهای ورود و خروج در اسکله پایانه مشخص می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در ادامه خاطر نشان کرد: در این راستا استان بوشهر پیشنهادهایی دارد که بنا داریم در دیدار با رئیس جدید سازمان تأمین اجتماعی این موضوع پیگیری شود.

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=109611

نظـــرات شمـــا