کد خبر : 109654       تاریخ : 1398/04/25 10:33:45
حذف پدیده زیرمیزی در بیمارستان سلمان فارسی/انجام 68 عمل جراحی تعویض مفصل با جدید ترین روش درمانی
رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر:

حذف پدیده زیرمیزی در بیمارستان سلمان فارسی/انجام 68 عمل جراحی تعویض مفصل با جدید ترین روش درمانی

پیغام:رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از حذف زیرمیزی در این مرکز درمانی خبر داد و بیان داشت:در همین زمینه کارگروهی ایجاد شده و همه تخلفات در آن اعلام می شود و بیمارستان سلمان فارسی بوشهر تنها بیمارستانی که در سال گذشته هیچ گزارشی در بحت زیر میزی نداشته است.

به گزارش«پیغام» دکتر جلال شجاعت در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با سیاست های انقباضی جدیدی که درپیش گرفته شد این پدیده به طور کامل در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر جمع شده است.

ویدر ادامه افزود: بازرسان نظارتی تامین اجتماعی استان با ورود به مطب پزشکان این پدیده را پیگیری کردند و اجازه دریافت هرگونه زیرمیزی از پرشکان گرفته شده که در همین راستا فرمهایی در بیمارستان تا زمان ترخیص برای بیماران تهیه و در اختیار آنها قرارگرفته می شود که اگر پزشک زیر میزی از آنها اخذ کرده برچه اساسی صورت گرفته است،هم اکنون تمام پرونده بیماران در بیمارستان در این زمینه به صورت مکتوب موجود می باشد.

رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر  اظهار داشت:  بیمارستان سلمان فارسی  لوح تقدیر از سازمان تعزیرات حکومتی به دلیل حذف پول زیرمیزی و عدم وجود حتی یک شکایت  از این بیمارستان در سال گذشته دریافت کرده است.

رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهربا اشاره به کادر پرسنلی این مرکز درمانی گفت:کارکنان این بیمارستان در بخش درمانی و غیر درمانی 912 می باشد که از این تعداد 72 نفر پزشک متخصص و 26 پزشک عمومی است.

193 تخت در بیمارستان سلمان فارسی فعال است

وی اظهار داشت: بیمارستان سلمان فارسی 186 تخت مصوب دارد که با افزایش تخت در بخش آی سی یو از 8 به 12 و سی سی یو از 4 به 7 تخت  به 193 تخت فعال رسیده است.

شجاعت با بیان این که بیمارستان سلمان فارسی با 96 درصد بالاترین ضریب اشغال تخت در بین مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی  درسال گذشته را دارا بوده است،گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان مجرب این مرکز در ارزیابی استاندارداعتبار بخشی در دو دوره مقام اول استان را با امتیازهای ارزیابی ادواری 84.5  در دوره اول و 91.4 در دوره دوم کسب کرده است.

وی با اشاره به میزان مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی بیان داشت:میزان مراجعه کنندگان به بخش اورژانس در سال 96، 84 هزار نفر بوده در حالی که این میزان در سال 97 به 103 هزار نفر افزایش داشته در حالی که میزان مراجعه  کنندگان در کشور  از سال 96 به 97 ،9 درصد بوده و این ضریب در استان بوشهر 29رشد داشته است.

شجاعت در ادامه با بیان این که میزان مراجعه کنندگان به بخش ام آر ای  در سال ۹۶، ۶ هزار و ۸۶۱ بوده  که با افزایش 53 درصدی این میزان در سال 97 به 10 هزارو 531 نفر افزایش مراجعه داشته است.

جراحی مفصل زانو و انحراف به صورت همزمان در بیمارستان سلمان فارسی انجام می شود

وی جراحی تعویض استفاده از تجهیزات پیشرفته مفصل با را یکی ازاقدامات صورت گرفته در این بیمارستان عنوان کرد و بیان داشت: در سال گذشته 68 عمل جراحی مفصل  با جدید ترین روش درمانی انجام شد و در حال حاضر با آموزش دوره های جدید به پزشکان جراحی مفصل زانو و انحراف به صورت همزمان در بیمارستان سلمان فارسی انجام می شود.

صرفه جویی 2 میلیارد و 300 میلیونی در هزینه های لوازم مصرفی و دارویی

رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از راه اندازی بخش های جدید در این مرکز درمانی خبر داد و بیان داشت: بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت و صرفه جویی که در حوزه لوازم مصرفی و دارویی صورت گرفت و منجر به صرفه جویی در هزینه ها شده کمک شایانی در راه اندازی بخش های جدید برای خدمات رسانی به  بیماران نموده است.

وی همچنین اضافه کرد: با فرهنگ سازی صورت گرفته دراستفاده از مصرف دارویی مبلغ 300 میلیون تومان صرفه جویی هزینه داشتیم که این میزان در خدمات رسانی به بیماران درحوزه های دیگر به کار گرفته شد.

شجاعت با بیان این که برای کاهش هزینه های عمل اقدامات خوبی صورت گرفت، بیان داشت: با صرفه جویی  لپک های یکبار مصرف در اتاق عمل بیش از 2 میلیارد تومان صرفه جویی انجام گرفت.

وی با بیان این که آزمایش ها در این مرکز براساس استاندارهای وزارت بهداشت انجام می شود، بیان داشت: همچنین با راه اندازی سیستم پک که انجام شد جراحان به صورت آنلاین می توانند عکس های گرفته شده از بیماران را در سیستم خود مشاهده کنند.

وی از افزیش اتاق های عمل از 6 به 7 اتاق عمل در بیمارستان خبرداد و بیان داشت:  در همین زمینه و جهت تسهیل در انجام عمل های جراحی  یک اتاق عمل در اورژانس راه اندازی شده که به صورت 24 ساعته عمل جراحی در این بخش صورت می گیرد.

راه اندازی بخش دیالیز در بیمارستان سلمان فارسی بزودی

شجاعت در پاسخ به سوال خبرنگار «پیغام» درخصوص احداث ساختمان دیالیزدر بیمارستان سلمان فارسی بیان داشت:  جهت بهبود در خدمات رسانی به بیماران و رفع نیاز استان مجوز راه اندازی بخش دیالیز جهت 10 تخت دیالیز در این مرکز درمانی گرفته شده است.

وی در ادامه یادآورشد: استانداردسازی باندبالگرد در مجاوراورژانس و استقرار 24 ساعته بالگرد در جهت اعزام بیماران  بدحال و استفاده از بالگرد به صورت رایگان برای بیماران تحت پوشش بیمه شدگان تامین اجتماعی از اقدامات مهمی است که در بیمارستان سلمان فارسی انجام شده است.

امسال زایمان در آب راه اندازی می شود

این مقام مسئول با اشاره به این که اجرای برنامه های بیمارستان دوستدار مادر در دست اجرا است، بیان داشت: هم اکنون  خدمات زایمان بدون درد در بیمارستان سلمان فارسی فعال می باشد و در سال جاری نیز زایمان در آب در این بیمارستان راه اندازی می شود.

اخذ دو لوح تقدیردرخصوص تجارب موفق پزشکان در جشنواره تجارب پزشکان بیمارستانی از وزارت بهداشت،اخذ لوح تقدیر درخصوص رعایت تعرفه از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر،حفظ لوح بیمارستانی دوستدار کودک به عنوان تنها بیمارستان استان، لوح تقدیر ازدانشگاه علوم پزشکی بابت خدمات رایگان به بیمارن تصادفی، دریافت لوح برتر از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان بیمارستان ترویج دهنده زایمان طبیعی و ارتقاعملکرد بیمارستان در زمینه  شاخص های درمانی( نرخ اشغال تخت،میزان عمل های جراحی میزان مرگ و میز و نسبت سزارین به کل زایمان) بخشی  از دستاوردهای کیفی و افتخارات بیمارستان سلمان فارسی بوشهر است.

وی اذعان داشت:جهت جلوگیری از قطع برق در این مرکز درمانی، استفاده از پنل های خورشیدی را در دستورکار قرار دادیم  و با تحقق این مهم سبب شد برق اتاق های عمل و بخش های ویژه هیچ وقت قطع نشود.

شجاعت با بیان این که افزایش خدمات درمانی  رضایتمندی بیماران را به همراه داشته است، بیان داشت: ایجاد سیستم نوبت دهی در بستر IT جهت تسهیل و دسترسی مردم به خدمات مورد نیاز و کاهش مراجعه های غیر ضروری مردم  از اقداماتی که در حوزه پارکلینیک انجام شده است

رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بیان داشت: تخصص های جراح، زنان و و بیهوشی و پزشک عمومی از جمله پزشک های اضافه شده به بیمارستان سلمان فارسی در یکسال گذشته است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث ایمنی در سال های قبلی فعالیت خاصی وجود نداشته که در یکسال گذشته در حوزه های مختلف تاسیساتی و درمانی اقدام های قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

در پایان این نشست خبری رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر به همراه خبرنگاران رسانه های استان بوشهر از بخش های مختلف بیمارستان بازدید کردند.

 

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=109654

نظـــرات شمـــا