کد خبر : 110064       تاریخ : 1398/05/20 12:24:29
جاده ساحلی «دیر به بردخون» تا دو سال آینده تعریض می‌شود

جاده ساحلی «دیر به بردخون» تا دو سال آینده تعریض می‌شود

پیغام: فرماندار شهرستان دیر گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور منعقد شده که حداکثر ظرف دو سال آینده مسیر دیر به بردخون شانه‌سازی و تعریض شود.

به گزارش«پیغام» به نقل از فارس،کریم علی‌حسنی در آیین تجلیل از اصحاب رسانه اظهار داشت:خبرنگاران سفیران اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف جامعه هستند که در کنار تجربه، باید خود را به دانش و علم روز مجهز کنند.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به تأثیرگذاری اخبار رسانه‌ها در ایجاد امید یا ناامیدی در جامعه افزود:  انتظار است خبرنگاران نقش به‌سزایی در امیدآفرینی بین مردم داشته باشند و در اخباری که منتشر می‌کنند منفعت کلی شهرستان را در نظر بگیرند و هیچ‌گاه نگاه سلیقه‌ای یا حاشیه‌ای نداشته باشند تا اعتماد مردم از آنها سلب نشود.

وی به سفر اخیر استاندار به شهرستان دیر اشاره کرد و ادامه داد: نشست با استاندار و فرماندار حق مردم است، اما سفر چند روز پیش استاندار مختص بازدید از پروژه‌های عمرانی شاخص شهرستان در راستای تسریع در اجرا و رفع مشکلات آنها بود.

علی‌حسنی با بیان اینکه قطعا پیگیری امور باید منجر به نتیجه شود، بیان کرد: اعتبار لازم برای اجرای پروژه جاده ورودی غربی شهر دیر تخصیص داده شده و متولی آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است که فشار آورده‌ایم تا زودتر این مسیر را تکمیل کنند که قول تسریع داده‌اند.

وی با بیان اینکه ما هم مانند مردم و خبرنگاران خواستار تسریع در اجرای جاده ساحلی دیر به بردخون هستیم ، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور منعقد شده که حداکثر ظرف دو سال آینده مسیر دیر به بردخون شانه‌سازی و تعریض شود که اعتبار آن به اندازه کل اعتبارات تملک دارایی شهرستان در یک‌ سال است.

علی‌حسنی با تأکید بر اینکه فشار رسانه در این گونه موارد کمک حال ماست، افزود: برای جاده دیر به بوشهر 80 میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور تزریق شده و 15 میلیارد تومان هم از وزارت نفت، که طبق قول مدیرکل راه و شهرسازی استان طی دوسال به سرانجام و اتمام می‌رسد.

وی درباره جاده بردخون کهنه به بردخون که نیازمند تقاطع همسطح است، ادامه داد: اعتبارات آن از محل وزارت نفت است که 500 میلیون تومان اولیه آن تزریق شده و ما تأکید کرده‌ایم تا قبل از ایام نوروز عملیاتی شود.

این مقام مسؤول درباره اسکله خورخان گفت: این اسکله شمع‌کوبی شده و باید بتن‌ریزی و تسطیح شود که با توجه به تزریق اعتباری که صورت گرفته قرار بر انجام است، اما قسمت دیگر کار که اسکله‌های شناوری هست که باید در دو بازو قرار گرفته و برای اسکان شناورها است با توجه به وارداتی بودن این قطعات فعلا این قسمت می‌ماند.

علی‌حسنی با بیان اینکه جاده آبدان به دوراهک در سه قطعه عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: اعتبار اولیه هشت کیلومتر ابتدایی این جاده 20 کیلومتری تزریق و شروع بکار شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح زمین چمن خوابگاه ورزشی ممکن است به هفته دولت نرسد، افزود: با توجه  به نبود استخر شنا در شهرستان، در آینده با ورود برخی مسؤولان به شهرستان این مطالبه ورزشکاران پیگیری خواهد شد.

فرماندار شهرستان دیر با اعلام اینکه خدمتگزار مردم هستم، خاطرنشان کرد: در خدمت همه احزاب ،گروه‌ها، خبرنگاران و اقشار مختلف مردمی هستم و از صحبت‌ها و گلایه‌های آنها استقبال می‌کنم.

در پایان این نشست با اهدا صنایع‌دستی بومی منطقه از سوی فرمانداری، خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی کشور، سایت‌های محلی و مدیران کانال‌های خبری شهرستان دیر تجلیل شدند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=110064

نظـــرات شمـــا