کد خبر : 110087       تاریخ : 1398/05/22 12:16:05
پساب آلوده منطقه گازی نار و کنگان رها می‌شود

پساب آلوده منطقه گازی نار و کنگان رها می‌شود

پیغام: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: شکواییه‌ای علیه منطقه عملیاتی نار و کنگان مبنی بر رهاسازی پساب‌های آلوده به سمت محله چاه گله از توابع این شهرستان در مراجع قضایی طرح شد.

به گزارش «پیغام» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدتقی محمدی بیان کرد: پس از دریافت شکایت‌هایی از اهالی روستای چاه گله از توابع شهرستان جم مبنی بر رها شدن پساب‌های آلوده منطقه عملیاتی نار و کنگان که منجر به آلوده کردن چاه آب دامداران آن محل شده بود، با همراهی مسئولان حفاظت و ایمنی( HSE ) از منطقه بازدید و از پساب نمونه برداری شد.

او ادامه داد: نمونه برای تشخیص شاخص‌های موجود به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم فرستاده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم افزود: پس از ارائه نتایج نمونه برداری و آزمایش و محرز شدن آلوده بودن آب چاه و محیط پیرامونی، اخطاریه‌هایی صادر شد و با دادن مهلت برای پاکسازی محل موردنظر، روند پیگیری این موضوع ادامه یافت.

محمدی گفت: وقتی اقدامی درخصوص مهلت‌ها و اخطاریه‌های داده شده صورت نگرفت، به استناد ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی و همچنین ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، نسبت به این منطقه عملیاتی طرح شکواییه‌ای در مراجع قضایی داده شد.

وی عنوان کرد: این پرونده قضایی درحال پیگیری است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=110087

نظـــرات شمـــا