کد خبر : 110135       تاریخ : 1398/05/23 12:55:38
 برای یکسال 40 هزار تن کاغذ پیش بینی شده است
معاون وزیر ارشاد در بوشهر:

برای یکسال 40 هزار تن کاغذ پیش بینی شده است

پیغام: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: برای یکسال ۴۰ هزار تن کاغذ پیش بینی شده که تاکنون ۴ هزار تن توزیع شده و در هفته‌های آینده تا سقف ۱۵ هزار تن توزیع می‌شود.

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم، محمد خدادی در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اختلالات واردات کاغذ مطبوعات و رسانه‌های مکتوب اظهار داشت: اختلالاتی به سبب محدودیت‌های ارزی همانند دیگر کالاها، در واردات کاغذ ایجاد شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که با به صفر کشاندن درآمد ارزی، در عرصه اقتصادی ایران اختلالی ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: در مقابل این ادعای ترامپ، ما هم اعلام کرده بودیم که این اختلال اثری در روند کاری ما ندارد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه محدودیت منابع ارزی محدودیت واردات کاغذ مطبوعات در پی داشت افزود: در یک دوره‌ای انبارها از کاغذهای وارداتی روزنامه‌ای خالی شد و این مهم سبب فشار آمدن به این قشر شد.

خدادی افزود: برای حل این مشکل همه ارکان کشور، دستور مقام معظم رهبری، تاکید رئیس‌جمهور، تشکیل جلسات معاون اول رئیس جهمور و تلاش شبانه‌روزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب شد سریع تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه پس از این تصمیم کاغذ با نرخ نیمایی به وفور وارد کشور شد تصریح کرد: اکنون رسانه‌ها و مطبوعات در دسترسی به کاغذ مشکلی ندارند و کمبود کاغذ نیست.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: آنچه ما اکنون دنبال آن هستیم کاغذ به نرخ ارزان مربوط به 2 تا 3 سال پیش است که حق رسانه‌ها هم است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور افزایش قیمت، بر کاغذ تحمیل نشود.

خدادی با بیان اینکه قیمت کاغذ بین 18 هزار تا 22 هزار تومان رسیده بود خاطر نشان کرد: اکنون  قیمت کاغذ به 11 هزار تومان به قیمت منطقی برگشته است.

وی از توزیع کاغذبین مطبوعات خبر داد و بیان کرد: برای یکسال 40 هزار تن کاغذ پیش بینی شده که تاکنون 4 هزار تن توزیع شده و در هفته‌های آینده تا سقف 15 هزار تن توزیع کاغذ می‌شود و به مرور در اختیار رسانه‌ها قرار می‌‌گیرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واردات کاغذ را زمان‌بر دانست و تاکید کرد: در واردات کاغذ و  نقل و انتقال ارز، دارای یک فرایندی است  ما اکنون در مسیر واردات هستیم و اکنون در این روزها یک‌هزار تن کاغذ در حال توزیع است به نسبت شرایط روزنامه‌ها در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=110135

نظـــرات شمـــا