کد خبر : 110303       تاریخ : 1398/06/10 11:07
تلاش نیم میلیونی نفری متخصصان داخلی جواب داد

تلاش نیم میلیونی نفری متخصصان داخلی جواب داد

پیغام: تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی در حال انجام است تا این پالایشگاه برای تامین گاز در روزهای سرد سال آماده باشد.

به گزارش «پیغام» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،کمال شبندی در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه فاز‌های ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی ۲۷ فرودین ماه سال ۱۳۹۶ وارد مدار تولید شد اظهار داشت: در فاز‌های ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی روزانه بیش از ۵۶ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک‌میلیون تن اتان و روزانه ۴۰۰ تن گوگرد تولید می‌شود.

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تعمیرات اساسی این پالایشگاه از ۳۰ مرداد ماه آغاز شده است خاطر نشان کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی، با به‌کارگیری نیرو‌های توانمند و استفاده از خدمات تخصصی پیمانکاران داخلی در حال انجام است.

شنبدی با اشاره به توقف فعالیت پالایشگاه هفتم پارس جنوبی از ۳۰ مرداد ماه گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم با آمادگی تمام تیم‌ها و واحد‌های عملیاتی در ۱۷ شهریور به پایان می‌رسد و این پالایشگاه گاز در آستانه فصل سرما وارد مدار تولید می‌شود.

او با بیان اینکه تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم ۱۹ روز در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۹ روزه، پالایشگاه گاز فاز ۱۸ پارس جنوبی و ۹ روز فاز ۱۷ این میدان گازی از مدار تولید خارج شد.

سرپرست بهره برداری پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی از مشارکت ۵۸۰ نفر در تعمیرات اساسی این پالایشگاه گازی خبر داد و بیان کرد: هدف از انجام تعمیرات اساسی اجرای سیستم کنترل توزیع برق، بازرسی اولیه از تجهیزاتی که تاکنون بازرسی نشده‌اند و بررسی شرایط و تعویض پکینگ‌های برج احیاء ردیف چهارم گازی پالایشگاه هفتم است.

شنبدی با بیان اینکه پالایشگاه هفتم پارس جنوبی نقش مهمی در تامین گاز در فصل سرما به ویژه زمستان دارد خاطر نشان کرد: این تعمیرات برای حفظ تولید پایدار و ایمن گاز در زمستان پیش‌رو مورد توجه قرار دارد و در عملیات پالایشگاه گاز فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی انواع تعمیرات اساسی با توان نیرو‌های داخلی انجام می‌شود.

او، با اشاره به اینکه تجهیزات دوار حیاتی و بسیار خاص با تکیه بر دانش همکاران مجرب تعمیرات با موفقیت به پایان رسید تصریح کرد: طرح اصلاحی میترینگ اتان و برخی طرح‌های دیگر با تلاش همکاران مهندسی در حال انجام است که نشان از تکیه بر دانش داخلی است.

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در عملیات برق پالایشگاه یاد شده، از توان و دانش همکاران تعمیرات برق و برای تامین اکثر قطعات تجهیزات نیز از تخصص شرکت‌های داخلی استفاده شده است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=110303

نظـــرات شمـــا