کد خبر : 110383       تاریخ : 1398/06/17 13:05:21
70 درصد شاغلان مدرک تحصیلی خاصی ندارند
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:

70 درصد شاغلان مدرک تحصیلی خاصی ندارند

پیغام:مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: ۷۰ درصد اشتغال جامعه را افرادی دارا هستند که مدرک تحصیلی خاصی ندارند اما مهارت بالایی دارند

به گزارش «پیغام» عبدالمجید دراهکی در نشست برنامه ریزی توسعه آموزش های مهارتی در استان بوشهر اظهار داشت: تنها ۳۰ درصد اشتغال جامعه را افراد دارای مدارک تحصیلی بالا تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه از هر زوایه بنگریم روزبروز بر اهمیت مهارت افزوده می‌شود،افزود: امروز مفهوم کار تغییر کرده است، قبلا رویکرد حاکم بر کار، سنتی بود اما اکنون تحت تاثیر تکنولوژی های جدید متحول شده است.

وی با تاکید بر اینکه هرچه قدر کار پیجیده می شود انتقال مهارت به نیروی انسانی نیز پیچیده تر می شود، خاطر نشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی دریادگیری فن و ایجاد اشتغال در بازار کار دارد.

دراهکی از ارایه آموزش های نوین در حوزه کسب و کارهای موبایلی و انیمیشن سازی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد و اظهار کرد: باید مالکیت معنوی مهارت آموزی در جامعه قویتر شود و قرائت مشترکی از مهارت و نقش آن در رشد، توسعه و رقابت پذیری داشته باشیم تا وضعیت اشتغال بهتر شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه مهارت دو عنصر سرعت و دقت را برای ما به ارمغان می آورد، تصریح کرد: یکی از زیر ساخت‌ها و کلیدی‌ترین فعالیت‌هایی که در جامعه در راستای رونق تولید انجام می‌شود آموزش‌های مهارتی است و اگر قرار است تولید قابل رقابت داشته باشیم باید کارگر،تکنسین و کارشناس ما از نظر مهارت در سطح عالی باشد؛ هر میزان مهارت‌های فردی و تخصصی افزایش یابد کیفیت محصول و تولید ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز صنایع استان و بازار کار ارایه می شود،گفت: آموزش‌های مهارت بنیان از الگو‌های جدید آموزش فنی وحرفه‌ای است که سرمایه گذاران مهارتی می‌توانند با استفاده از فضای مازاد، مهارت آموزی را توسعه دهند و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

دراهکی با اشاره به اینکه جامعه و خانواده‌ها باید بپذیرند که تنها راه اشتغال فرزندان آنها تحصیلات دانشگاهی نیست و باید مهارت های فنی را فرا بگیرند،ادامه داد: ما در سال جاری در مجموعه آموزش‌ فنی و حرفه‌ای هم موضوع کار آفرینی مهارت بنیان در کارگاه‌ها را در دست اجرا داریم که مهارت آموزان و بخش خصوصی می توانند از فضا‌های موجود مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب دستور العمل مربوط به کار آفرینی مهارت بنیان استفاده کنند و هم ارایه آموزش در حوزه کسب و کار های موبایلی را تا شاهد رونق بیشتر مهارت‌های آموزشی باشیم.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=110383

نظـــرات شمـــا