کد خبر : 110511       تاریخ : 1398/06/27 08:38:14
بازی تکراری جا‌به‌جایی فرمانداران
فرمانداران، دشتستان، گناوه و کنگان معرفی شدند

بازی تکراری جا‌به‌جایی فرمانداران

پیغام: قهرسرپرست موقت فرمانداری دشتستان و حضور نیافتنش در آیین معرفی سرپرست جدید این شهرستان،شاید تنها نکته‌ی قابل اعتنا در آیین‌ تکراری جابه‌جایی فرمانداران سه شهرستان استان بوشهر بود.

پیغام: قهر سرپرست موقت فرمانداری دشتستان و حضور نیافتنش در آیین معرفی سرپرست جدید این شهرستان،شاید تنها نکته‌ی قابل اعتنا در آیین‌ تکراری جابه‌جایی فرمانداران سه شهرستان استان بوشهر بود.
 به گزارش «پیغام»؛ پس از حضور عبدالکریم گراوند در استانداری بوشهر، جز دو شهرستان دیلم و تنگستان، همه‌ی تغییرات صورت گرفته در سطح فرمانداران، به‌شکل جابه‌جایی بوده است. در این جابه‌جایی‌ها، فتح‌الله نوروزی، فرماندار کنگان به فرمانداری دشتستان رسید؛ سیدعلی پاک‌نژاد، فرماندار گناوه، به کنگان رفت و فرمانداری گناوه نیز به غلامرضا مهرجو، فرماندار پیشین دشتی رسید که پس از مدتی خدمت در استانداری فارس، به چرخه‌ی فرمانداران استان بازگشت.

او پس از رسیدن اسماعیل تبادار به استانداری فارس، به دعوت او و به‌عنوان مشاور اقتصادی به آن استان رفته بود.

جواد لقمان زاده که معاون سیاسی ارسلان گناوه، فرماندار پیشین دشتستان و استاندار کنونی گیلان بود، از بهمن‌ماه گذشته و پس از انتقال زارع به گیلان،سرپرستی فرمانداری دشتستان را به‌عهده گرفت. او انتظار داشت، بتواند با حمایت نماینده دشتستان و بخشی از نیروهای سیاسی این شهرستان خود را در چرخه‌ی بسته‌ی فرمانداران استان وارد کند اما به گفته‌ی استاندار بوشهر، «حوزه معاونت منابع انسانی وزارت کشور به صراحت مخالفت کرد به این دلیل که ایشان شرایط احراز این سمت را ندارد و انتصاب ایشان را خلاف قانون دانست.»

این مخالفت و ناکامی برای سرپرست موقت فرمانداری دشتستان تلخ و ناگوار بود به‌گونه‌ای که او  روز معرفی سرپرست جدید فرمانداری دشتستان تلفن خود را خاموش کرد و در آیین معرفی نیز شرکت نکرد.
استاندار بوشهر که روز یک‌شنبه، خود در آیین معرفی سرپرست جدید در فرمانداری دشتستان حضور یافته بود ‌و نمی‌توانست نارضایتی خود را از حضور نیافتن سرپرست سابق پنهان کند، آشکارا حق را به وزارت کشور داد و گفت با این‌که می‌دانسته لقمان زاده شرایط احراز تصدی فرمانداری درجه یک مثل شهرستان دشتستان را ندارد، «به‌خاطر درخواست نماینده دشتستان» وی را به وزارت کشور معرفی کرده و از او برای صدور حکمش حمایت کرده است.

استاندار بوشهر دلیل مخالفت وزارت کشور را با فرمانداری لقمان‌زاده بیان نکرد اما گفته می‌شود، دلیل وزارت کشور نداشتن پیشینه‌ی کافی برای فرمانداری شهرستان دشتستان بوده است که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرستان استان به‌شمار می‌رود. وی پیش از آن که معاون سیاسی فرماندار دشتستان شود، مدتی در وزارت امور خارجه و پس از آن علوم پزشکی بوشهر مشغول به‌کار بود.

فتح‌الله نوروزی که روز یکشنبه جای ارسلان زارع را در فرمانداری دشتستان گرفت و به گفته‌ی استاندار بوشهر «از تجربه و دانش خوبی برخوردار است»،از نیروهای آموزش و پرورش است که ریاست آموزش و پرورش خارک و کاکی را در دولت اصلاحات برعهده داشته است. وی در دولت روحانی، ابتدا معاون سیاسی فرماندار گناوه شد. پس از آن نیز با حکم مصطفی سالاری، به فرمانداری جم و بعد از آن کنگان رسید. 

تغییرات روز یک‌شنبه فرمانداری‌های دشتستان،کنگان و گناوه به‌صورت سرپرستی بوده است اما استاندار بوشهر در آیین معرفی سرپرست فرماندار دشتستان، اطمینان داد که حکم فرمانداری آنها «به‌زودی» به امضای وزیر کشور خواهد رسید.


 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=110511

نظـــرات شمـــا