کد خبر : 110725       تاریخ : 1398/07/09 09:16:17
رطوبت ۹۷ درصدی و مه شدید صبحگاهی عامل اصلی قطع برق دلوار بوده است
توضیح شرکت برق بوشهر پیرامون قطع برق در بخش دلوار؛

رطوبت ۹۷ درصدی و مه شدید صبحگاهی عامل اصلی قطع برق دلوار بوده است

شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر علت قطعی برق در برخی از مزارع پرورش‌میگو‌ را رطوبت ۹۷ درصدی و مه شدید صبحگاهی عنوان کرد.

به گزارش«پیغام»؛ صبح روز یکشنبه 7 مهرماه در اثر قطعی برق و از کار افتادن دستگاه‌های هواده به 11 استخر پرورش میگو در بخش دلوار از توابع شهرستان تنگستان خسارت وارد شد و به گفته رئیس اتحادیه پرورش‌دهندگان میگو در بخش دلوار به صورت میانگین بین ۶۰۰ کیلوگرم تا ۴ تن از میگوهای هر استخر از بین رفته است. 

حالا روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در جوابیه ای پیرامون قطع شدن جریان برق بخش دلوار و برخی از مزارع پرورش‌میگوها  رطوبت ۹۷ درصدی و مه شدید صبحگاهی را عامل اصلی قطع جریان برق اعلام کرده است.

براساس این گزارش، فیدر دلوار از ساعت ۳:۲۵ به دلیل رطوبت و مه شدید صبحگاهی قطع گردید. شایان ذکر است قسمت ابتدایی خط ازایستگاه همچنان برقدار بوده است

علت قطع برق رطوبت ۹۷ درصد منطقه  شرایط محیطی حاکم و به دنبال آن معیوب شدن  تجهیزات عایقی شبکه هوایی بوده است .

گفتنی است فیدر ذکر شده  یکی از فیدرهای پربار استان بوشهر محسوب می شود.

در ارتباط با قطع جریان برق دلوار و خسارت وارد شده به برخی از استخرهای پرورش میگو  پس از اطلاع از حادثه گروهای عملیاتی متعدد شرکت توزیع نیروی برق به منطقه اعزام و علی رغم تاریکی و شدت آلودگی و مه و شرجی نسبت به شناسایی محل عیب اقدام و پس از تعویض تجهیزات معیوب در ساعت 6:35 خط مذکور را برقدار نمودند.

قابل ذکر است فیدر فوق علاوه بر اجرای برنامه مستمر شستشوی تجهیزات با آب مقطر و روش خط گرم در چندین نوبت مورد تعمیرات پیشگیرانه و بازسازی قرار گرفته و همچنین مقره های موجود در شبکه با نسل جدید مقره های پلیمری تعویض و بازساری گریده بود.

علی رغم انجام عملیات های پیش گیرانه به دلیل  اینکه قعطی برق در اثر حادثه غیر مترقبه قابل پیش بینی  نمی باشد به مصرف کننده های آسیب پذیر توصیه می شود  نسب به نصب و آماده به کار بودن ژنراتورهای تامین برق اضطراری اقدام و اطمینان حاصل نمایند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=110725

نظـــرات شمـــا