کد خبر : 111358       تاریخ : 1398/08/21 11:57:29
اجرای گذر هنر در بوشهر/اصول فنی در دهکده گردشگری رعایت نشده است/مدیران نمی توانند خود را لای حرف ها قایم کنند
شهردار بوشهر:

اجرای گذر هنر در بوشهر/اصول فنی در دهکده گردشگری رعایت نشده است/مدیران نمی توانند خود را لای حرف ها قایم کنند

پیغام: سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر به همراه معاونان این شهرداری صبح روز دوشنبه پس از صبحانه کاری در پلاژ بانوان، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی ازعملکرد شهرداری از پروژه های عمرانی در دست اجرای در شهر بوشهر پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند ودر پایان این نشست از این پروژه های بازدید کردند.

پیغام: سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر  به همراه معاونان این شهرداری صبح روز دوشنبه  پس از صبحانه کاری در پلاژ بانوان، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی ازعملکرد شهرداری از پروژه های عمرانی در دست اجرای در شهر بوشهر پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند ودر پایان این نشست از این پروژه های بازدید کردند.

به گزارش «پیغام» شهردار بوشهر در خصوص بودجه  شهرداری  بوشهر گفت: اگر شهرداری 240 میلیارد تومان  بودجه  داشته باشد شاید بتوانیم 190 میلیارد تومان آن وصول کنیم  که از این میزان 140 میلیارد تومان  بابت حقوق ودستمرد پرسنل شهرداری است.

 

وی در ادامه افزود: پیش بینی می شود 300 میلیارد تومان  برای تیم شاهین پرداخت شود و باید 20 میلیارد توما ن برای  اجرای پروژه های عمرانی شهرداری از جمله سنگفرش خیابان ها، احدات روگذر و زیر گذر، پروژه ها خدمات شهری و اتوبوس رانی  صرف شود.

امیری اضافه کرد: با این اعتبار قصد ندارم بگویم معجزه می کنیم  اما با فعالیت همکاران ما در شهرداری در اجرای این پروژه ها به گونه است که با درآمد پایین کمتر از معجزه نیست.

از شفافیت عملکرد هراسی نداشته باشیم

وی درباره شفافیت عملکرد اظهار داشت: از شفافیت نترسیم و عملکرد خود را برای عموم  به نمایش بگذاریم چه بسا که با این کار فشار گروه های لابی کم  خواهد شد.

امیری در ادامه بیان داشت:مدیران نمی توانند خود را لای حرف ها قایم کنند  بلکه باید مدیرانی از نسل جوان برای آینده تربیت کنیم.

اجرای گذر هنر در بوشهر

شهردار بوشهر با اشاره به گره ترافیکی در شهر بوشهر اظهار داشت: گذر هنر حدفاصل مدرسه سعادت  تا دانشکده هنرو معماری از جمله پروژه های عمرانی بود که پس از کش و قوس های فراوان و پس از 6 ماه  مجوز آن از شورای ترافیک گرفته شده است.

ایجاد پارکینگ طبقاتی در خیابان سنگی امکان پذیر نیست

 شهردار بوشهر نبود نیروی متخصص درحوزه ترافیک در شهرداری را یکی دیگر از مشکلات عنوان  کرد وگفت:  خیابان سنگی یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر بوشهر است که ایجاد پارکینگ طبقاتی در این خیابان به دلیل این که هزینه بالای  شهرداری دارد، امکان پذیر نمی باشد اما مسیر خیابان پاسارگاد از میدان سینگر تا خیابان فاطمیه  برای کاهش مشکلات ترافیکی  طراحی شده که امسال عملیات اجرای آن آغاز می شود و تا سال آینده این گره ترافیکی حل خواهد شد.

وی به مشکل ترافیکی میدان انتظام اشاره کرد و بیان داشت:  یکی از مطالبات مردم در سال گذشته ایجاد روگذر در میدان انتظام بوشهر بود که با جمع‌بندی مشاوران ترافیکی و برنامه‌ریزی صئرت گرفته ، با اصلاح هندسی حدفاصل پارک صدف و سپس اطراف میدان انتظام، 50 درصد گره ترافیکی این محدوده برطرف شد.

تاکنون هیچ حق آلایندگی به شهرداری بوشهر پرداخت نشده است

وی در پاسخ به سوالی درخصوص دیوارکشی ها در پارک لیان گفت: شهرداری بوشهر مالک این پارک نیست و در اختیار راه و شهرسازی است که پیش از این به این نهاد واگذار و سند تک برگ صادر شده است  هر چند نگاه آنها در این است که ساحل در دسترس عموم قرار بگیرد.

شهرداری بوشهر همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره  کمک ها استانی  به شهرداری بوشهر بیان داشت: متاسفانه امسال کمک های استانی کم شده و تخصیص به کمترین حد ممکن رسیده است.

امیری در درباره پرداخت حق آلایندگی ها به شهرداری همچنین بیان داشت: دراین زمینه تاکنون هیچ هزینه حق آلایندگی به شهرداری بوشهر پرداخت نشده است.

 شهرداری بوشهر در خصوص  گردشگری و اقدامات انجام شده در این حوزه پاسخ داد و گفت:  برای اجرای طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ساحلی  مشاوری انتخاب  کردیم  و بسته های در این زمینه ارائه شد که اعلام شد این بسته های سرمایه گذاری بزرگ است  ومقرر شد که بسته های  کوچک تر ایجاد شود تا سرمایه گذارهای کوچک هم بتوانند در این طرح شرکت کنند.

عمر آلاچیق ها برای 6 ماه از سال است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره وضعیت نامناسب آلاچیق هایی در ساحل بوشهر،گفت:  برای نگهداری و تعمیر این آلاچیق ها 75 میلیون تومان هزینه کردیم که از مردم درخواست داریم در نگهداری آنها با شهرداری همکاری کنند.

شهرداری بوشهر در ادامه اضافه کرد:نورپردازی و رنگ آمیزی این آلاچیق ها از هفته آینده در ساحل آغاز می شود که این فقط برای 6 ماه از سال است و بوشهر به خاطر اقلیم و شرایط آب و هوایی که دارد وسایل زود فرسوده و تخریب می شوند.

اصول فنی در دهکده گردشگری رعایت نشده است

وی در خصوص وضعیت دهکده گردشگری بوشهر همچنین بیان  داشت: دهکده گردشگری مدت یکسال است که در اختیار شهرداری قرار گرفته  که در آن زمان همه وسایل موجود از جمله کابل ها به سرقت رفته بود، قرار است اعتباری از محل استانی  برای بازسازی دهکده گردشگری اختصاص یابد.

امیری همچنین درخصوص اتفاقی که برای شهروند بوشهر در دهکده گردشگری رخ داد، گفت: در ساحل سازی که درطول نوار ساحلی صورت گرفته اصول فنی به طور کامل انجام نشده است و سنگ های لاشه روی شن ساحل قرار گرفته و به مرور زمان در مواقع جز و مد دریا  ماسه ها زیر سکوها  نشسته و پایه های آن را سست کرده  که منجر به سقوط سکو شده است.

به گفته شهردار بوشهر نامناسب بودن کیفیت مصالح به کار رفته در این پروژه  باعث خردگی شده و اگربازسازی صورت نگیرد کف سازی های انجام شده دچار مشکل می شود.

وی در ادامه با بیان این که برخی کارها و برنامه های بدون برنامه صورت گرفته ، افزود: گاهی وقت ها طرحی را در شهر دیگری می بینیم  و آن را در شهر خودمان پیاده می کنیم و این نوع گرته برداری در شهر غلط است چون لباس دیگری بر تن ما نمی نشیند.

آرامستان جدیدی شهر بوشهرآماده بهره برداری است

وی  با بیان این که آرامستان جدیدی شهر بوشهر آماده بهره برداری است، گفت: با توجه به این که ظرفیت آرامستان  فعلی رو به پایان است  احداث آرامستان جدید شهر بوشهر واقع در جاده سرتل به تنگک نیز آماده بهره‌برداری شده و تعدادی از اجساد که از نظر پزشکی قانونی سالها بدون هویت بوده اند، در آن خاکسپاری شده است.

افتتاح خانه طبیعت کودک و نوجوان در بوستان شغاب

در ادامه  نشست خبری، خانه طبیعت کودک و نوجوان که در بوستان شغاب ایجاد شده بود با حضور شهردارو رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی شهردار بوشهر و خبرنگاران افتتاح شد.

  

احمد بارگاهی  سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهرعنوان کرد: با توجه به ورود تکنولوژی به زندگی امروز که تحرک کودکان کم شده است قصد داشتیم شایستگی‌های فردی، علمی و فنی کودکان را از این طریق بارور کنیم تا به نوعی به دل طبیعت آمده و با طبیعت و محیط زیست آشنا شوند.

او تصریح کرد: خانه طبیعت کودک و نوجوان گام کوچکی در این جهت است که با محوریت خانواده، کودک و نوجوان بنا شده تا زمینه پیوند خانواده‌ها با طبیعت را فراهم نماید.

مرجان راودرشیری  مدیر خانه طبیعت کودک و نوجوان هدف از ایجاد خانه طبیعت  را فراهم کردن بستر ی برای تجربه آزادانه کود کعنوان کرد و گفت: در خانه طبیعت به دلیل اینکه بستری متنوع از تجربیات مختلف برای کودکان وجود دارد و کودک در تعامل عناصر مختلف می باشدباعث رشدی یکپاچه ، چند جانبه  در کودک می شود و او را برای یادگیری مفاهیم عمیق تر و ژرف تر آماده می سازد.  

  

 در ادامه این آیین،خبرنگاران از تعدادی از پروژه های  شاخص در حال اجرای شهر بوشهر که شامل فاز نخست گذر سرتل به تنگک، پارک گردشگری لیان، آلمان ورودی شهر،فاز نخست پارک حاشیه و راست گرد گذر امام علی بازدید کردند.

راستگرد غدیر پایان سال جاری به  بهره برداری می رسد

شهردار در حاشیه بازدید از فاز نخست  پروژه راست گرد غدیر گفت: کاهش حجم ترافیک این میدان از جمله مزایای احداث این پروژه است که پیش بینی می  شود تا قبل از آغاز سال جدید بهره برداری شود.

  

وی درادامه افزود: بخشی ازعملیات اجرایی پروژه راست گرد غدیر با ظرفیت فنی و امانی شهرداری صورت گرفته که  باعث  شده 12 میلیارد تومان در هزینه های اجرایی این پروژه صرفه جویی شود.

 گزارش: صدیقه جمالی

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=111358

نظـــرات شمـــا