کد خبر : 111982       تاریخ : 1398/10/23 10:06:10
دو تا سه نوبت در هفته در مدارس استان شیر رایگان توزیع می شود
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

دو تا سه نوبت در هفته در مدارس استان شیر رایگان توزیع می شود

پیغام: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: توزیع رایگان شیر برای 181 هزار دانش آموز و 11 هزار همکار فرهنگی سراسر استان آغاز شد.

به گزارش «پیغام»؛ غلامرضا دانش فر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با مشخص شدن" برنده مناقصه تهیه و توزیع شیر رایگان در مدارس استان، توزیع شیر رایگان در مدارس استان تا پایان سال تحصیلی جاری، هفته ای دو تا سه نوبت در قالب 21 وعده غذایی خواهد بود.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان افزود: با هدف ترویج فرهنگ استفاده از شیر در سبد غذایی خانواده‌ها و دانش آموزان، توزیع رایگان شیر برای 181 هزار دانش آموز و 11 هزار همکار فرهنگی سراسر استان آغاز شد.

وی به جامعه هدف این طرح اشاره کرد و یادآور شد:علاوه بر همکاران فرهنگی، همه دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول دولتی و غیردولتی و همچنین پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی سراسر استان بوشهر جامعه هدف این طرح خواهند بود.

 معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه به موضوعات دیگری همچون سیستم مالی حسابداری،سامانه جامع و چگونگی محاسبه هزینه های تمام شده صندلی هر دانش آموز پرداخت و  در این زمینه ها به تفصیل توضیحاتی ارائه کرد.

وی در ارتباط با  تغییرات در سیستم مالی حسابداری آموزش و پرورش گفت: سیستم مالی حسابداری آموزش و پرورش استان از نقدی به تعهدی تغییر یافته تا اسناد بروز تولید گردد.

دانش فر با تاکید افزود:به منظور شفاف سازی امور، ادارات شهرستان و مناطق موظفند تا بدهی ها و مطالبات همکاران فرهنگی را لحظه ای شناسایی و رصد نمایند.

وی بر لزوم همپوشانی سایت های اینترنتی متعدد مورد استفاده در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: تلاش هایی صورت گرفته است تا با طراحی" سامانه جامع امور مالی و اداری " به تعدد سامانه های مورد استفاده آموزش و پرورش خاتمه داده شود.

دانش فر تصریح کرد:با عملیاتی شدن رسمی سامانه جامع امور مالی و اداری، تمامی قراردادها و فعالیت ها از جمله ابلاغ ها، صدور احکام حقوق از طریق منابع تملیکی و ابلاغی و دارایی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه"باید بتوانیم قیمت تمام شده صندلی هر دانش آموز را محاسبه نمائیم."گفت:با شفاف سازی درآمدی و دریافتی های آموزش و پرورش اعم از اعتبارات ابلاغی و درآمدهای اختصاصی می توان هزینه های تمام شده صندلی هر دانش آموز محاسبه نمود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=111982

نظـــرات شمـــا