کد خبر : 112163       تاریخ : 1398/11/02 11:51:51
تعیین تکلیف و ابلاغ سهمیه بنزین قایق های صیادی ضروری است
استاندار بوشهر:

تعیین تکلیف و ابلاغ سهمیه بنزین قایق های صیادی ضروری است

پیغام: استاندار بوشهر گفت: با وجود تعیین سهمیه بنزین برای قایق های صیادی این استان اما هنوز ابلاغی در این زمینه صورت نگرفته و می‌طلبد پیگیری ویژه در این زمینه صورت گیرد زیرا تاخیر بیشتر باعث مشکلات مضاعف این قشر خواهد شد.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر؛ عبدالکریم گراوند در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: با توجه به میزان بالای مصرف آبزیان در بوشهر و وضعیت معیشت و اشتغال دریایی در این استان، تعیین تکلیف و ابلاغ سهمیه بنزین قایق های صیادی  ضروری است.

وی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهارداشت: بر اساس گزارش این سازمان ثبات نسبی در بازار این استان وجود دارد و امیدواریم این روند ادامه یابد.

گراوند ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام و روزهای پایانی سال، گشت‌های نظارت بر بازار با همکاری اداره‌های استاندارد، علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و بازرسی با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به هماهنگی و تدارک ویژه برای برپایی باشکوه نمایشگاه بهاره گفت: اداره‌های صنعت، معدن و تجارتدر شهرستان‌ها با حمایت فرمانداری‌ها در زمینه راه‌اندازی نمایشگاه بهاره اقدام کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر ادامه پویش نصب قیمت بر کالاها اظهار داشت: این اقدام بسیار خوبی است و هم استانی‌ها هم برای پیوستن به این پویش از خرید کالا بدون درج قیمت خودداری کنند.

استاندار بوشهر با انتقاد از عملکرد شهرداری بوشهر در زمینه ایجاد میدان میوه و تره بار در بوشهر بیان کرد: اقدامات شهرداری بوشهر در مورد ایجاد میدان‌های میوه و تره بار کند و غیر قابل قبول است.

وی افزود : قرار بوده شهرداری چند مکان را برای ایجاد میدان میوه و تره بار مشخص و در این زمینه اقدام کند اما این کار به تاخیر افتاده است و شهرداری بوشهر باید در اسرع وقت نسبت به ایجاد این مکان‌ها در محلات مختلف بوشهر اقدام کند.

گراوند تاکید کرد: برای تعادل قیمت در بوشهر، ایجاد میدان‌های میوه و تره بار ضروری است.

استاندار بوشهر ادامه داد: پیگیری لازم برای اختصاص سهمیه ویژه اقلام مورد نیاز ایام نوروز باید صورت گیرد و دستگاه متولی تامین مایحتاج شب عید برای استان اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه سردخانه نگهداری کالا در بوشهر اضافه کرد: اداراتی که سردخانه دارند مکلف هستند سردخانه‌ها را برای استفاده سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در اختیار این دستگاه‌ها قرار دهند.

وی گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان، در مورد قیمت تعرفه‌های سردخانه‌ها تجدید نظر کند و این موضوع از سوی مدیران استانی پیگیری شود.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای تخلیه کالاهای اساسی در بندر بوشهر از جمله برنج گفت: اجرای لایروبی بندر بوشهر با هدف پهلوگیری کشتی ها با ظرفیت ۵۰ هزار تن زمینه و فرصتی برای رونق بندر بوشهر خواهد بود.

استاندار بوشهر بیان کرد: بزرگ ترین خدمت سازمان بنادر و دریانوردی ایران به استان بوشهر،  اجرا و تکمیل لایروبی بندر بوشهر و آماده کردن این بندر برای پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۵۰ هزار تن است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=112163

نظـــرات شمـــا