کد خبر : 113346       تاریخ : 1398/11/28 10:01:16
اورژانس هسته‌ای بوشهر اسیر کمبود اعتبار!

اورژانس هسته‌ای بوشهر اسیر کمبود اعتبار!

با توجه به استقرار نیروگاه اتمی در بوشهر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های اتمی کشور و اهمیت رعایت استانداردها و مباحث پدافندی نیاز به مراکز تخصصی و ضرورت ارتقا شاخص های بهداشتی و درمانی در استان بوشهر برای مواجهه با اتفاقات غیرمترقبه و داشتن آمادگی لازم بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش «پیغام»؛ با توجه به استقرار نیروگاه اتمی در بوشهر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های اتمی کشور و اهمیت رعایت استانداردها و مباحث پدافندی نیاز به مراکز تخصصی و ضرورت ارتقا شاخص های بهداشتی و درمانی در استان بوشهر برای مواجهه با اتفاقات غیرمترقبه و داشتن آمادگی لازم بیش از پیش احساس می شود.

شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۱:  فریدون حسنوند، استاندار وقت بوشهر در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی خواستار احداث اورژانس هسته‌ای با حمایت سازمان انرژی اتمی شد و گفت: به واسطه اینکه مردم استان در محاصره آب و برخی صنایع قرار دارند، در بخش راه‌های ورودی و خروجی دچار مشکل هستند و با توجه به اینکه بیمارستان جدید بوشهر در آستانه راه‌اندازی است احداث اورژانس هسته‌ای در بوشهر ضرورت دارد و پیش‌بینی‌های لازم در مورد احداث اورژانس هسته‌ای در این مرکز درمانی باید انجام شود و در این زمینه نیازمند حمایت رئیس انرژی اتمی هستیم.

در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع، پروژه اورژانس هسته‌ای بوشهر از ۳ سال در دستور کار قرار گرفت و در سفر مشترک وزیر سابق بهداشت و رئیس سازمان انرژی اتمی کلید خورد.

کلنگ‌زنی بیمارستان و اورژانس هسته‌ای در بوشهر

شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۵:  مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از کلنگ‌زنی چند پروژه مشترک وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی در بوشهر خبر داد که یکی از این پروژه ها احداث بیمارستان و اورژانس هسته‌ای در بوشهر بود.

دکتر زارع نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حضور  وزیر بهداشت و رئیس سازمان انرژی اتمی در بوشهر برای انجام چند پروژه مشترک، گفت: کلنگ ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در بوشهر و بیمارستان تخصصی قلب و عروق با ظرفیت ۲۰۰ تختخواب صبح با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان انرژی اتمی به زمین زده شد.

به گفته وی عملیات ساخت اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر که کار مشترک وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی است با ۸۰۰۰ متر زیربنا آغاز شده و با اتمام ساخت این پروژه‌های بیمارستانی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بوشهر به دو برابر افزایش می یابد و تحولی در بهداشت و درمان و محرومیت زدایی در این استان رخ می هد.

کلنگ‌زنی احداث بیمارستان و اورژانس هسته‌ای در بوشهر

این پروژه با تخمین ساخت در ۱۸ ماه و بهره برداری در تیرماه ۱۳۹۷ همچنان به سرانجام نرسیده و در ادامه با پیچ و خم های فراوانی از عمل نکردن سازمان انرژی اتمی به تعهدات تا کمبود منابع مالی و تأمین نشدن بودجه، تغییر مدیران و تغییر نقشه روبرو شده است و برخی از این مشکلات سبب شد روند اجرایی آن دچار وقفه شود.

  نقشه اورژانس هسته‌ای /عکس: سایت شرکت ساختمانی ساید بتن

پیگیری لازم برای تامین اعتبار پروژه با جدیت صورت گیرد

دوشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۶:  استاندار بوشهر در بازدید از چند طرح بهداشتی و درمانی شهر بوشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت اورژانس هسته ای در بوشهر گفت: با توجه به فعالیت نیروگاه اتمی و ظرفیت های بوشهر در زمینه هسته ای، احداث اورژانس هسته ای یک ضرورت است و با توجه به پیشرفت مطلوب عملیات ساخت اورژانس هسته‌ای، این پروژه نباید به خاطر پول و اعتبار تاخیری داشته باشد.

عبدالکریم گراوند افزود: باید پیگیری لازم با سازمان انرژی اتمی برای تامین اعتبار این پروژه با جدیت صورت گیرد.

از برنامه زمان بندی پروژه جلوتر هستیم

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در حاشیه بازدید استاندار بوشهر از طرح‌های بهداشتی و درمانی عنوان کرد: در ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر با همکاری سازمان انرژی اتمی ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود. این مرکز درمانی از پروژه‌های مهمی است که در کنار فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر مورد توجه قرار گرفته که با کاربری هسته‌ای و عمومی و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

سعید کشمیری با اشاره به اعتبارات ساخت اورژانس هسته‌ای گفت: اورژانس هسته‌ای روند اجرایی مطلوبی دارد و بر اساس تفاهم‌ انجام شده برای ساخت آن ۱۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت، مبلغ ۸.۳ میلیارد تومان استانداری بوشهر و ۸.۳ میلیارد تومان را نیز سازمان انرژی اتمی تامین می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر از برنامه زمان بندی پروژه جلوتر هستیم ابراز امیدواری کرده بود که این پروژه در موعد مقرر دو ساله تکمیل شود.

هزینه ۹۰ میلیاردی و پیشرفت ۴۰ درصدی

چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷:  محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از مرکز پزشکی هسته‌ای خلیج فارس بوشهر گفت: در استان بوشهر تاکنون طرح‌های خوبی اجرا شده و چندین پروژه نیز در دست اجرا است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها برای استفاده مردم باشیم.

همچنین سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حاشیه بازدید معاون رییس‌جمهور از مراحل ساخت اورژانس عمومی و هسته‌ای بوشهر اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی در بوشهر با جدیت دنبال می‌شود و انتظار داریم با تأمین اعتبارات موردنیاز شاهد تسریع در تکمیل این پروژه‌ها و زیرساخت‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ میلیارد ریال برای ساخت این مرکز هزینه شده است، بیان کرد: اورژانس عمومی و هسته‌ای بوشهر با زیربنای هشت هزار مترمربع در دست احداث است که در حال حاضر دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تاکنون ۶۰ میلیارد ریال نیز برای این مرکز پرداخت‌ شده است.

سازمان انرژی اتمی نیز باید سهم خود را در این پروژه پرداخت کند

یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۷: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با استاندار بوشهر عنوان کرد: با کمک و حمایت استانداری بوشهر توافق سه‌جانبه‌ای بین استانداری بوشهر، وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی برای احداث اورژانس هسته‌ای بوشهر به امضا رسیده است که بر این اساس استانداری بوشهر تاکنون ۵۰ میلیارد ریال و وزارت بهداشت دو سوم سهم خود را پرداخت کرده و سازمان انرژی اتمی نیز باید سهم خود را در این پروژه پرداخت کند.

قاسم جان بابایی اظهار کرد: با توجه به اینکه اورژانس هسته‌ای بوشهر به لحاظ موقعیت حساس استان بوشهر به نام انرژی هسته‌ای بنا گذاشته‌ شده سازمان انرژی اتمی باید در این خصوص جدی‌تر عمل کند و با توجه به میزان ذخایر و حضور وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی در استان بوشهر در راستای مسئولیت اجتماعی باید به روند احداث این پروژه کمک کنند.

دستگاه‌های ذیربط اجازه ندهند این پروژه روی زمین بماند

همچنین عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در این نشست با تاکید بر ضرورت اجرای مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی‌ها و سایر صنایع موجود در استان بوشهر گفت: برای سرعت بخشی در روند اجرای پروژه احداث اورژانس هسته‌ای استانداری بوشهر تلاش می‌کند امسال مابقی تعهدات خود را اجرا کند و انتظار می‌رود دستگاه‌های ذیربط با همکاری همه‌جانبه خود اجازه ندهند این پروژه روی زمین بماند.

اورژانس هسته‌ای بوشهر /عکس: سایت شرکت ساختمانی ساید بتن

امید به افتتاح اورژانس هسته‌ای کمتر از یک سال دیگر با تأمین اعتبار به موقع  

شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۷ معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بازدید معاون عمرانی وزیر کشور به‌ منظور پیگیری ساخت و تکمیل اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر عنوان کرد: با توجه به وجود نیروگاه اتمی در استان بوشهر ضرورت ساخت و راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای در استان به‌ شدت احساس می‌شد که با همکاری سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توافقاتی جهت ساخت این اورژانس صورت گرفت.

ایرج بیژنی ادامه داد: ساخت اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر با زیربنای ۸ هزار مترمربع از سال گذشته آغاز و تاکنون شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه بوده‌ایم که امید است با تأمین اعتبار به‌ موقع، کمتر از یک سال دیگر به افتتاح و بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، بیشترین فضای اورژانس هسته‌ای به بخش بستری و اورژانس اختصاص‌ یافته و همچنین شامل دوش‌های شستشو و دستگاه‌های سنجش آلودگی است که آن را از سایر بخش‌های بیمارستان‌ متمایز می‌کند.

معاون توسعه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مصالح جهت تکمیل این اورژانس خریداری‌ شده و به‌ محض دریافت این مصالح کار پروژه با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، اضافه کرد: سهم استان و وزارت بهداشت در تأمین ریالی پروژه هم‌زمان با پیشرفت پروژه صورت گرفته و هیچ کمبود بودجه‌ای در این خصوص از طرف این دو سازمان وجود ندارد و تنها بخشی از تأمین هزینه ‌بر عهده سازمان انرژی اتمی است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مابقی اعتبارات را نیز جذب نماییم که پیگیری استاندار بوشهر نیز در این زمینه جای تقدیر دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: برآورد اولیه برای ساخت اورژانس هسته‌ای ۳۰۰ میلیارد ریال بوده اما با این افزایش قیمت‌ها کمبود منابع مالی صورت خواهد گرفت که این کمبود از طریق سه طرف قرارداد تأمین خواهد شد. مبلغ ۸۳ میلیارد ریال از طریق سازمان انرژی اتمی، ۸۳ میلیارد ریال از استانداری و ۱۳۴ میلیارد ریال نیز اعتبار اولیه از طرف وزارت بهداشت جهت این پروژه در نظر گرفته‌ شده است.

به کارگیری همه توان برای تکمیل اورژانس هسته ای بوشهر

شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۷:  سردار علی اصغر زارعی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پرتوی استان بوشهر با بیان اینکه همه توان خود را برای تکمیل اورژانس هسته ای در بوشهر به کار می گیریم، گفت: یکی از موضوعات مهم در زمینه پدافند غیرعامل آموزش عمومی به اقشار مختلف مردم و آشنایی ایشان با اهمیت پدافند غیرعامل است.

استاندار بوشهر نیز با تاکید بر اینکه اورژانس هسته‌ای از نیازمندی‌های مهم استان بوشهر است، گفت: استان بوشهر برای ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه کرده و با توجه به اینکه این پروژه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران در حال ساخت است انتظار داریم سازمان انرژی اتمی همکاری بیشتری برای تکمیل این پروژه داشته باشد.

اورژانس هسته‌ای بوشهر نیمه نخست سال آینده افتتاح می‌شود

یکشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۷: علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: به سبب استقرار نیروگاه اتمی در مرکز استان بوشهر به عنوان یک استان هسته‌ای شناخته شده و توسعه زیرساخت‌های سلامتی و درمانی اهمیت دارد. اورژانس هسته‌ای نیز یکی از زیرساخت‌های مهم نیروگاه اتمی بوشهر محسوب می‌شود که در نیمه نخست سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص ۷۸ میلیارد تومان برای ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر افزود: این اورژانس دارای ۱۰۱ تخت بستری است که ۳۲ میلیارد تومان برای احداث ساختمان و ۴۵ میلیارد تومان برای تجهیزات آن تصویب شده است.

سه شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۷: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سعید کشمیری در حاشیه برگزاری نمایشگاه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در بوشهر با اعلام پیشرفت ۶۰ درصدی اورژانس هسته‌ای بوشهر تصریح کرد: این اورژانس با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با پیش‌بینی ۱۰۰ تخت سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

پیشرفت ۶۵ تا ۷۰ درصدی و تامین مصالح تکمیلی

دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۷:  استاندار بوشهر در نشست مطبوعاتی خود از افتتاح بیمارستان ۱۰۱ تختخوابی اورژانس هسته‌ای بوشهر در سال ۹۸ خبر داد و افزود: ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و بر اساس تعهدات مجری، ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر نیمه نخست سال آینده وارد چرخه بهره برداری می‌شود. 

عبدالکریم گراوند با تاکید بر تحقق تعهدات سازمان انرژی اتمی ایران در ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده  ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر دارای ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت است و  البته مصالح تکمیل این ساختمان تامین شده است. این ساختمان دارای ۱۰۱ تخت بستری و درمانی است که نقش مهمی در کمک به مراکز درمانی استان بوشهر دارد.

طرح اورژانس هسته ای با سرعت خوبی پیش رفته است

یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۷:  سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه کاروان دولت تدبیر و امید به استان بوشهر سفر کرده بود در حاشیه بازدید از طرح اورژانس عمومی و هسته ای بوشهر اظهار کرد: با توجه به وجود نیروگاه اتمی در بوشهر، همکاران ما تلاش دارند این پروژه را به عنوان یکی از بهترین و پیشرفته ترین اورژانس های هسته ای منطقه با سرعت تکمیل کنند.

وی بیان کرد: امیدوارم هرگز نیازی به انتقال فردی به این اورژانس نباشد اما برای آینده، چاره اندیشی شده است. این طرح با سرعت خوبی پیش رفته و قرار است کمک کنیم چه در زمینه منابع و تجهیزات و چه تامین نیرو تا زودتر به بهره برداری برسد.

تکمیل و افتتاح اورژانس هسته‌ای تا هفته دولت سال  ۹۸

یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸:  سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پرتوی استان بوشهر، با تاکید بر تکمیل زیرساخت درمان و اورژانس هسته‌ای در بوشهر گفت: در راستای تامین آمبولانس‌های مدرن و تجهیز شده، ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات مقابله با بحران‌های مختلف تولید شده که نخستین آمبولانس آن به اورژانس مشهد تحویل شد.

همچنین عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در این نشست از تکمیل و افتتاح اورژانس هسته‌ای بوشهر تا هفته دولت امسال خبر داد: این اورژانس روند اجرایی مطلوبی دارد که تا هفته دولت امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

دوشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۸:  استاندار بوشهر در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با تاکید بر تقویت نقاط قوت و برطرف شدن نقاط ضعف رزمایش پرتوی گفت: تامین تجهیزات تخصصی برای رفع مشکلات امری مهم و ضروری است و تسریع در راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد تا پاسخگوی مشکلات این حوزه باشد.

اهمیت اورژانس هسته ای در زمان نشت گاز و اعلام حوادث در نیروگاه اتمی بوشهر

دوشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۸:  ایرج بیژنی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حاشیه بازدید از طرح تکمیل اورژانس عمومی و هسته ای بوشهر گفته بود: پروژه اورژانس هسته ای و عمومی بوشهر با حدود ۸ هزار متر مربع زیربنا، تعداد ۱۱۰ تخت بستری به ظرفیت تخت های بیمارستانی مرکز استان اضافه خواهد کرد. اهمیت این فضا به این خاطر است که ۸ هزار متر آن مفید و درمانی بوده و در زمینه زیرساخت‌های پشتیبانی از بیمارستان موجود شهدای خلیج فارس استفاده می شود. از این پروژه در حادثه هایی چون نشت گاز و اعلام حوادث در نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل نگرانی ساکنان جوار نیروگاه و مردم بوشهر استفاده می شود. همچنین این مرکز در مراجعات به اورژانس برای تشخیص آسیب ها می تواند پاسخگوی افراد بوده و در زمان حادثه نیز در صورت آسیب دیدگی کار درمان را انجام دهد.

وی همچنین عنوان کرده بود که ساختار این پروژه به جز حدود ۴۰۰ متر که اختصاصاً برای زمان حادثه در نظر گرفته شده، ۷۶۰۰ متر دیگر فضای در حال استفاده درمانی و خدمات اورژانس و بستری دارد. بخش عمده سازه ای اورژانس خاتمه یافته و تجهیزاتی نظیر هواکش ها و چیلرها نیز خریداری شده که انتظار می رود مشکلی در روند تکمیل آن نباشد، ولی بهره برداری از آن نیازمند تجهیزات بیمارستانی است که انتظار داریم تا پایان امسال کارهای ساختمانی تکمیل شده و در اردیبهشت سال آینده با خرید تجهیزات درمانی، این اورژانس افتتاح شود.

پیشرفت فیزیکی مجموعه اورژانس هسته‌ای به ۸۵ درصد رسیده است

این مسئول با اشاره به اینکه در اجرای اورژانس هسته‌ای بوشهر با زیربنای ۸ هزارمتر مربع، ۶۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود، افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها و اینکه مصالح و تأسیسات باید از بازار تهیه شود، زمان‌بندی مورد انتظار که اورژانس هسته‌ای در نیمه اول سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد امکان‌پذیر نیست، اما با اقدامات انجام شده نگرانی‌های ما به حداقل رسیده است.

به گفته معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اقدامات انجام شده، پیشرفت فیزیکی این مجموعه به ۸۵ درصد رسیده است. بیژنی همچنین ابراز امیدواری کرده بود که با فراهم شدن کامل تاسیسات شرایط نهایی کردن پروژه و اقدامات روکار آن نیز مهیا شده و در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.

امیدواری به تکمیل اورژانس هسته‌ای بر اساس برنامه زمان‌بندی

پنجشنبه / ۴ مهر ۹۸:  سید کامل تقوی‌نژاد، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از روند احداث ساختمان اورژانس هسته‌ای و عمومی استان بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل این پروژه درمانی گفت: اورژانس هسته‌ای بوشهر یک پروژه خاص با تخصص‌های ویژه در کشور است که تکمیل این پروژه درمانی مورد توجه قرار دارد. برای تسریع در روند عملیاتی این پروژه راهکارهای لازم فنی و تخصصی ارائه شده که امید می‌رود بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی از تخصیص اعتبارات لازم برای تسریع در تکمیل این مرکز خبر داد و بیان کرد: برای بهره‌برداری از پروژه اورژانس هسته‌ای بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی، ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

استاندار بوشهر نیز با اشاره به روند اجرای پروژه بیمارستان و اورژانس هسته‌ای بوشهر تصریح کرد: روند اجرای این پروژه مطلوب است اما برای تکمیل و افتتاح تا دهه فجر باید تیم‌های عملیاتی آن افزایش یابد.

نیاز به اعتبار ۶۰۰ میلیاردی برای بهره‌برداری

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: پروژه اورژانس هسته ای بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای بهره‌برداری به ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است و تلاش می‌شود تا دهه فجر فاز نخست آن به بهره‌برداری برسد.

سعید کشمیری اضافه کرد: تاکنون برای احداث پروژه اورژانس هسته ای بوشهر ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با توجه به قابلیت خوب و اهمیت ویژه‌ اورژانس هسته‌ای تلاش می‌شود هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۸:  عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در نشست با نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روند اجرای بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی اورژانس هسته‌ای بوشهر مطلوب است، این پروژه مراحل آخر کار می‌گذراند و امسال افتتاح می‌شود.

پروژه‌های نیمه‌تمام باید مدیریت شوند

چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸:  معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بازدید از پروژه‌های بهداشتی و درمانی عنوان کرد: در حال حاضر ۴ بیمارستان با ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است که این پروژه‌ها شامل بیمارستان جایگزین فاطمه زهرا (س)، ۱۷ شهریور برازجان، اورژانس هسته‌ای بوشهر و مرکز بیماری‌های خاص (پژوهشی درمانی) است.

در ادامه این بازدید مهرداد ستوده، معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام بنا به سیاست کلی استاندار بوشهر باید مدیریت شوند و با توجه به منابع مالی محدود موجود نیاز به مدیریت فنی دارند.

وی افزود: طبق نقشه راه عمرانی استان، تمام تمرکز و توان خود را باید روی پروژه‌های نیمه‌تمام بگذاریم زیرا باقی ماندن پروژه‌های نیمه‌تمام باعث یاس و ناامیدی مردم و زیبنده نظام و دولت تدبیر و امید نیست.

اورژانس هسته‌ای بوشهر /عکس: سایت شرکت ساختمانی ساید بتن

دو برابر شدن اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل اورژانس هسته ای

سید حسین حسینی، مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پروژه اورژانس هسته ای از اواخر سال ۹۶ و بنا بر تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی برای تامین اعتبار آن آغاز شد که انرژی اتمی تعهد کرد بخشی از هزینه های ساخت را پرداخت کند. از همان زمان کار شروع شد و ما با اعتباراتی که از وزارت بهداشت گرفتیم توانستیم کار را در مرحله اسکلت جلو ببریم و مبلغ جزئی نیز سازمان انرژی اتمی به این پروژه کمک کرد.

وی ادامه داد: با پیگیری و حمایت های استاندار بخشی از تامین اعتبار هم از محل اعتبارات استانی انجام شد. اعتبار پیش بینی شده در ابتدای کار حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده که با این میزان پروژه به اتمام برسد اما متاسفانه با توجه به افزایش قیمت هایی که در ۲ سال اخیر ناشی از افزایش قیمت ارز و همچنین تورم در جامعه اتفاق افتاد مبلغ پیش بینی شده افزایش یافت.

این مسئول خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی علاوه بر مبلغ کارکرد در نظر گرفته شده مبلغی نیز به عنوان تعدیل به پروژه پرداخت می شود که برای جبران افزایش قیمت ها و تورم است. هزینه های پیش بینی شده روز اول تقریبا دو برابر شده یعنی این پروژه برای اتمام به چیزی در حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا الان حدود ۳۵ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است و برای ادامه کار نیاز به جدیت بیشتری برای تامین اعتبار پروژه وجود دارد تا بتوان سال آینده این ساختمان را به بهره برداری رساند.

بهره برداری از اورژانس هسته ای منوط به تامین اعتبار

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۷۵ درصد است که تا پایان سال عملیات بنایی (نازک کاری) به پایان می رسد و خرید اقلامی چون سیستم سرمایشی و وسایلی که ماهیت خرید و نصب دارند باقی می ماند که نیاز به تامین اعتبار دارد، چون خرید نقدی است و برای انجام آن نیز باید این اعتبار تامین شود تا پروژه اورژانس هسته ای در اواسط سال آینده برای بهره برداری آماده شود. البته همه اینها منوط به تامین اعتبار است و اگر پولی به این پروژه تزریق نشود زمان بهره برداری نیز به تعویق خواهد افتاد.

حسینی با اشاره به اینکه پروژه هم اکنون فعال است و مشکلی ندارد، افزود: در حال حاضر برای خرید تاسیسات زیرساختی اصلی بیمارستان نیازمند تامین اعتبار هستیم که عمده این اقلام شامل پست برق، دیزل ژنراتور و سیستم سرمایشی است؛ امیدواریم با حمایت هایی که انجام می شود برای سال آینده بتوانیم اقدام خوبی انجام دهیم.

به گفته مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اورژانس هسته ای بوشهر در ۲ طبقه با ۱۰۱ تخت ساخته می شود که بخش های اورژانس اطفال، زنان، مردان، و بخش های ویژه، اتاق عمل، تصویربرداری و بخش اورژانس هسته ای در مجموعه پیش بینی شده است، اما باید دید بالاخره در پیچ و خم هایی که از نظر گذشت شاهد بهره برداری این پروژه خواهیم بود یا نه...

 منبع/ایسنا


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=113346

نظـــرات شمـــا