کد خبر : 113356       تاریخ : 1398/11/28 12:44:54
جابجایی دام بدون پلاک کوبی و اخذ گواهی بهداشتی قاچاق است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر :

جابجایی دام بدون پلاک کوبی و اخذ گواهی بهداشتی قاچاق است

پیغام: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: هر گونه جابه جایی دام بدون پلاک و بدون گرفتن گواهی بهداشتی در داخل و در مبادی ورودی و خروجی این استان، قاچاق است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش «پیغام»؛ افشین قطبی  اظهار داشت: براساس شیوه نامه خرید،فروش، حمل و نگهداری دامهای زنده که در بهمن ماه سال گذشته و در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به تصویب رسید و پس از امضای رئیس جمهور به همه استان ها ابلاغ شد که همه مالکین دام های زنده موظف به پلاک کوبی و ثبت دام های خود در سامانه جامع هویت گذاری بوده و فرصت هویت گذاری نیز یک سال اعلام شد.

وی افزود: با توجه به اتمام فرصت هویت گذاری، هر گونه جابجایی دام (گاو، اسب، شتر،گاومیش، گوسفند و بز) و صدور گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه ای جهت تردد دام بین تمام استان ها و شهرستان ها از تاریخ 15 بهمن  سال جاری منحصراً برای دام هایی که پلاک کوبی شده و اطلاعات آنها در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است، امکان پذیر است.

این مقام مسئول بیان داشت: تمامی دامداران موظفند با مراجعه به عوامل هویت گذار در شهرستان و استان نسبت به پلاک کوبی و هویت گذاری دام های خود اقدام نمایند.

قطبی اظهار داشت: براساس شیوه نامه مذکور، استان بوشهر جزء استان های الف کشور (استان های مرزی) محسوب و جابجایی دام بین این استان با استان های همجوار از همان ابتدای ابلاغ شیوه نامه اجباری بوده و جابجایی دام بین استان با استان های همجوار منوط به پلاک کوبی و ثبت در سامانه بوده است.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به پایان فرصت قانونی اعلام شده، از تاریخ 15 بهمن ماه لزوم پلاک کوبی مربوط به کل کشور بوده و در صورت مراجعه به استان های دیگر جهت خرید دام، حتماً نسبت به خریداری دام های پلاک کوبی شده و ثبت شده در سامانه جامع هویت گذاری اقدام و با مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه، ضمن اطمینان از صحت پلاک های درج شده روی گوش دام نسبت به اخذ گواهی بهداشتی حمل نیز اقدام نمایند.

قطبی  گفت: هر گونه جابجایی دام در داخل خود استان نیز منوط به پلاک کوبی و اخذ گواهی بهداشتی است و در صورت حمل بدون پلاک و بدون اخذ گواهی بهداشتی چه در داخل استان و چه در مبادی ورودی و خروجی استان، به عنوان قاچاق محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=113356

نظـــرات شمـــا