کد خبر : 113358       تاریخ : 1398/11/28 13:18:25
عملکرد دستگاه‌های مسئول در مقابله با
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر:

عملکرد دستگاه‌های مسئول در مقابله با "کرونا" رضایت بخش بوده است

پیغام: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: ادامه روند آموزش‌های حضوری جامعه هدف برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است.

به گزارش «پیغام»؛ مجید خورشیدی در نشست بیوتروریسم در استان بوشهر افزود: تاکنون عملکرد دستگاه‌های مسئول در مقابله و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند بویژه ویروس کرونا و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مناسب و رضایت بخش بوده‌است.

وی از دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در مورد کنترل بیماری‌ها تقدیر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: اطلاع رسانی در همه زمینه‌ها در حال انجام است و با توجه به برخی ویژگی‌های جامعه هدف برای مقابله با این بیماری همچنان آموزش‌های حضوری نقش بیشتری خواهد داشت.

خورشیدی بر ضرورت ادامه روند آموزش‌ها علاوه بر جامعه سفاری در بخش صیادی با توجه به ارتباطی که با کشورهای همسایه دارند ضروری دانست.

وی همچنین بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با شبکه بهداشت درزمینه کنترل ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به تامین نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه آموزش‌ها را تامین کنند.

خورشیدی همچنین از فرمانداران تنگستان، گناوه و دفتر امور اتباع و مهاجران استان بوشهر نیز خواست نسبت به  تهیه کانکس و سایر نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

وی بیان کرد: با کنترل شبکه دامپزشکی استان بوشهر در زمان حاضر ریسک بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان و کشور روبه کاهش است ولی باید مراقبت بود.

خورشیدی اضافه کرد: با توجه به جاذبه گردشگری بدیع و جذاب پرندگان وحشی در تالاب‌های این استان و تماس انسانی که وجود دارد انتظار می‌رود در این زمینه نیز کنترل‌های لازم انجام شود.

وی در مورد تهیه ماهی کوچک و جانوارنی که به عنوان حیوانات خانگی خریداری می‌شوند گفت: شبکه دامپزشکی در این زمینه مراقبت داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: همچنین نیروی انتظامی دستور لازم در زمینه کنترل هر گونه نقل و انتقال پرندگان را داشته باشد.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها همان حساسیت و مراقبتی که در مورد نقل و انتقال پرندگان دارند را در فروش قطعه‌های زنده پرندگان نیز در استان رعایت کنند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=113358

نظـــرات شمـــا