کد خبر : 113398       تاریخ : 1398/11/30 11:27:57
باید‌ها و نباید‌های تیلبغات یازدهمین دوره انتخابات

باید‌ها و نباید‌های تیلبغات یازدهمین دوره انتخابات

پیغام: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر از بایدها و نبایدهای تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت.

به گزارش «پیغام»؛ الماس گشتاسبی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهردر گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال بیان کرد: قانون گذار یکسری پیش بینی‌هایی برای ممنوعت مکان، کیفیت و نحوه تبلیغات انجام داده است که نامزدها، هواداران و ستاد‌های انتخاباتی ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

او نصب پوستر‌ها و عکس‌های تبلیغاتی را در مکان‌های عمومی غیرقانونی دانست و ادامه داد: چسباندن پوستر و عکس نامزد‌ها بر تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، تابلو‌های ادارات و مدارس و در کل مکان‌هایی که با هزینه دولت نگهداری اداره می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر افزود:هر گونه چسباندن، آویزان کردن و الصاق بنر و عکس بر روی تاسیسات مخابراتی ممنوع است و قانون گذار مجازات‌های لازم را پیش بینی کرده است.

گشتاسبی یادآور شد:در شهر‌های بزرگ مثل بوشهر هر نامزد می‌تواند در هر حوزه یک ستاد خواهران و یک ستاد برادران داشته باشند، اما در شهر‌های کوچکتر و بخش‌ها نامزد‌ها تنها می‌توانند یک ستاد خواهران و یک ستاد برادران داشته باشند.

او ضمن بیان اینکه شور و شعور ایام انتخابات را بسیار می‌پسندیم و آن را برای ارتقا نظام جمهوری اسلامی لازم می‌دانستم تاکید کرد:اجرای قانون، رعایت حقوق شهروندی و آرامش مردم امری ضروری است که باید آن را در نظر گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: برخورد با متخلفان انتخاباتی ابتدا به صورت انزار و تذکر خواهد بود، اما در صورت تداوم تخلف برخورد‌های قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

گشتاسبی یادآور شد: خرید و فروش رای چه به صورت و چه نقد و چه توزیع اقلام کالا مطابق قانون جرم محسوب می‌شود و جرایم سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

او از ایجاد شعب ویژه انتخابات را ما در تمام حوزه‌های قضایی خبر داد و گفت: قضات کشیک، دادستان‌ها و ریاست حوزه‌های قضایی در ستاد‌های پیشگیری شهرستانجلسات متعددی را برگزار کرده است و تذکرات لازم برای برخورد قانونی داده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: هر گونه جرمی که در فضای حقیقی وجود دارد در فضای مجازی هم می‌تواند باشد از جمله نشر مطالب کذب، اهانت و توهین به سایر کاندیدا‌ها، معرفی سمت‌های غیرقانونی، هرگونه تشویش اذهان عمومی و یا اقداماتی که به نوعی در امر انتخابات اخلال ایجاد بکند یا حقوق افراد دیگر را که از ضایع کند در فضای مجازی ممنوع است.

گشتاسبی تاکید کرد:به جز بنر بزرگی که در ستاد انتخاباتی نامزد‌ها نصب می‌شود سایر تصاویر باید در اندازه حداکثر ۵۰ *۷۰ باشند به جز این خلاف قانون است و باید امحا شود.

او ضمن بیان اینکه نامزد‌ها باید اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کنند گفت: پاره کردن عکس و بنر سایر نامزد‌ها جرم است و در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=113398

نظـــرات شمـــا