کد خبر : 113636       تاریخ : 1398/12/19 10:45:20
فاجعه الکل در اهواز/ فوتی ها به ۱۴ نفر رسیدند

فاجعه الکل در اهواز/ فوتی ها به ۱۴ نفر رسیدند

پیغام: فاجعه مصرف الکل در اهواز در حال تبدیل به یک تراژدی تمام عیار است به گونه‌ای که تعداد فوتی های این امر به ۱۴ عدد رسیده و احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

پیغام: فاجعه مصرف الکل در اهواز در حال تبدیل به یک تراژدی تمام عیار است به گونه‌ای که تعداد فوتی های این امر به ۱۴ عدد رسیده و احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

به گزارش «پیغام» مهر نوشت؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص آخرین تلفات این حادثه گفت: از شب گذشته ۱۱۳ مورد مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند که از بین آنها ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند.

علی احسان‌پور افزود: با توجه به شایعات بی‌پایه مبنی بر مؤثر بودن مصرف خوراکی الکل برای مقابله با ویروس کرونا، ضمن رد شدید این موضوع از شهروندان می‌خواهم نیازهای بهداشتی خود را شامل الکل و… از داروخانه‌های سطح شهر تهیه کنند.

مشروبات مصرفى، سمى بود

متاسفانه طی بررسی و آنالیز مشروبات غیر مجاز مصرف شده توسط قربانیان دو روز اخیر، مشخص شده که این مشروبات حاوی مواد سمی کشنده بودند.

وی از هم استانی‌ها خواست تا ضمن مراقبت از فرزندان خود، هشدارهای لازم در خصوص عدم قبول مشروبات توزیع شونده در سطح شهر را به فرزندان گوشزد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در خصوص این حادثه اظهار کرد: تعدادی از شهروندان اهوازی به دنبال شایعه در فضای مجازی درباره مؤثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا اقدام به خرید الکل غیرخوراکی کرده و سپس به مصرف آن روی آوردند که این امر باعث مرگ ۹ نفر شد.

فرهاد ابول نژادیان ادامه داد: یکی از مسموم شدگان بینایی خود را از دست داد و هشت نفر از آنها نیز در بخش مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند.

ابول نژادیان تأکید کرد: از همشهریان خواهش می‌کنم که از متانول استفاده نکنند و همچنین اتانول را از داروخانه‌های مجاز برای ضدعفونی استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ما تلاش داریم که مسئله کرونا ویروس را کنترل کنیم و آمار کشته‌شدگان از مصرف الکل نباید بالاتر رود.

وی در پایان گفت: جای امیدواری است که طبق آمار دیگر شهرستان‌های استان موردی از مسمومیت مصرف الکل مشاهده نشده است.

3 نفر ازتوزیع کنندگان دستگیر شدند

معاون دادستان عمومی وانقلاب اهواز گفت:۳ نفر از توزیع کنندگان این مشروبات الکلی دست ساز دستگیر و مقادیر ۵۰۰لیتر نیز از آن مشروبات الکلی کشف و ضبط گردید.

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=113636

نظـــرات شمـــا