کد خبر : 113655       تاریخ : 1398/12/19 20:43:19
مصرف خوراکی الکل فرد را به کام مرگ می کشاند
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مصرف خوراکی الکل فرد را به کام مرگ می کشاند

پیغام: متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف خوراکی الکل نه تنها موجب پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس نمی‌شود بلکه ممکن است فرد را به کام مرگ می‌کشاند.

به گزارش «پیغام»؛ دکتر فرهاد عباسی افزود: 2 نوع الکل مرسوم با نام‌های اتانول و متانول وجود دارد. الکل خاصیت ضد عفونی کنندگی داشته و برای ضدعفونی سطوح و دست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: الکل متانول قابل شرب نبوده و مصرف خوراکی آن به هر روشی می‌تواند موجب کوری غیرقابل برگشت و حتی مرگ شود. الکل‌های موجود، دارای درصدی از الکل متانول یا مواد دیگر تلخ کننده هستند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: متاسفانه افرادی با این دیدگاه که مصرف الکل‌ باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس می‌شود اقدام به مصرف خوراکی الکل‌های حاوی متانول  کرده‌اند که نه تنها مصونیتی  برای افراد ایجاد نکرده بلکه عواقب جبران ناپذیری را برای فرد رقم خواهد زد.

دکتر عباسی توصیه کرد: افراد برای ضدعفونی کردن سطوح می‌توانند وایتکس یک درصد تهیه کرده به گونه‌ای که یک واحد وایتکس را با 99 واحد آب مخلوط کرده و برای ضد عفونی سطوح از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: برای ضد عفونی کردن دست‌ها نیز می توان از محلولهای حاوی الکل 70درصد استفاده نمود.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: از آنجایی که شستشوی مکرر دست‌ها باعث ایجاد خشکی و اگزما در سطح پوست شده از این رو توصیه می‌شود که افراد روزانه از کرم‌های مرطوب کننده، وازلین و گلیسیرین استفاده کنند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=113655

نظـــرات شمـــا