کد خبر : 113696       تاریخ : 1398/12/25 16:04:15
با تورهای تبلیغاتی برخورد می شود / مسافران به خانه‌های خود بازگردند

با تورهای تبلیغاتی برخورد می شود / مسافران به خانه‌های خود بازگردند

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که در شرایط کنونی برای تورهای ارزان تبلیغ می‌کنند، برخورد می‌شود.

به گزارش «پیغام»؛ سکینه سالاری معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که در شرایط کنونی آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی نشر می‌دهند یا تور‌های ارزان برگزار می‌کنند، برابر ضوابط  برخورد می‌شود.

او  افزود: از ادامه فعالیت واحد‌های غیر مجاز فعال در این حوزه هم با همکاری نیروی انتظامی جلوگیری می‌شود و پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح قضایی فرستاده می‌شود.

۱۳۲ خانه مسافری تعطیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: تا جمعه ۲۳ اسفند، ۲۲۹ مورد گزارش‌ مردمی در خصوص شکایت از تاسیسات گردشگری و خانه مسافری غیرمجاز به سامانه تلفنی ۳۳۳۲۳۱۷۷ ، اعلام شد که با همراهی دستگاه‌های قضایی و انتظامی در مجموع  ۲۴۷ ماموریت برای بررسی این شکایت‌ها صورت گرفت.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: از این تعداد ماموریت ۵۳ مورد به بسته شدن و ۷۹ مورد به تعطیلی خانه مسافری غیرمجاز منجر شد.

او با درخواست از مردم  برای همراهی ادامه داد: افرادی در این وضعیت منازل شخصی خود را به مسافرانی که از شهر‌های آلوده به استان آمده‌اند، اجاره دادند که نه تنها موجب ناراحتی همسایه‌ها بلکه باعث ایجاد ترس و نگرانی همگانی شدند و از مردم خواهش می‌کنیم که همکاری کنند و تا عادی شدن شرایط و قبل از اخذ مجوز منازل خود را بصورت مسافری اجاره ندهند.

مسافران به خانه‌های خود برگردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، بهترین راه برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری عنوان کرد و گفت: هرچند چندین بار تاکید کرده‌ایم هیچ‌گونه خدمات گردشگری در استان بوشهر به مسافران داده نمی‌شود و همه اقامتگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است، اما افرادی به این استان مسافرت کرده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم با توجه به شرایط کنونی به شهر و خانه خود برگردند تا شرایط به روال عادی بازگردد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=113696

نظـــرات شمـــا