کد خبر : 115396       تاریخ : 1399/04/05 17:14:36
راه اندازی شعبه رسیدگی به پروندههای قاچاق در دادگستری بوشهر

راه اندازی شعبه رسیدگی به پروندههای قاچاق در دادگستری بوشهر

پیغام: دادستان بوشهرگفت: یک شعبه ویژه جهت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در راستای تسهیل در امر مبارزه با قاچاق کالا در داگستری بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش «پیغام»به نقل از ایرنا؛علی حسن پور در نشست با ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: طی چند مدت اخیر خوشبختانه حاشیه‌ها در گمرک نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته و امیداوریم این سلامت محوری در گمرک بوشهر ادامه پیدا کند. 

وی بیان کرد: سلامت نظام اداری بسیار حائز اهمیت است و باید با نظارت و بازرسی‌های دقیق و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر جهت ارتقای کمی و کیفی سازمان تلاش کرد.

دادستان بوشهر بااشاره به نقش گمرک در مبارزه با قاچاق کالا اظهارداشت: در این زمینه با لحاظ تدابیر سخت‌گیرانه می‌توان نقش گمرک در مبارزه با قاچاق کالا بیش از پیش پررنگ کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر نیز گفت: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی نقش ارزنده‌ای در حراست از آرمان‌های اصیل اسلامی و ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دارد.

بهروز قره‌بیگی افزود: بی‌شک بخش اعظمی از امنیت پایدار و برقراری نظم و تأمین آسایش و آرامش در جامعه مرهون کوشش و همت مسئولان قضایی و بخش‌های مختلف دستگاه قضا است. 

وی با تشکر از همکاری تنگاتنگ دادگستری با گمرک استان بوشهر اظهارداشت: تمامی کارکنان گمرک خود را پایبند به قانون می‌دانند و همواره سعی می‌کنند حداکثر تلاش خود را در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ورود کالاهای ممنوعه بکار گیرند. 

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: تحریم ظالمانه استکبار جهان و همچنین سیاست های موثر دولت برای توسعه داخلی سازی و کاهش واردات  موجب شده تا واردات کالا از گمرکات این استان  با شیب کاهشی روبرو شود.
قره بیگی تسهیل تجارت را یکی از مهمترین محورهای کاری گمرک عنوان کرد و گفت: گمرک بوشهر آمادگی دارد در جهت کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان ترخیص کالا و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و شعار "جهش تولید" اقدامات و تسهیلات ویژه ای را در اختیار شرکتهای تولیدی داخل کشور قرار دهد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=115396

نظـــرات شمـــا