کد خبر : 115909       تاریخ : 1399/05/04 12:28:52
شیوع کرونا، مشکلات مالی حوزه فرهنگ و هنر را دو چندان کرد

شیوع کرونا، مشکلات مالی حوزه فرهنگ و هنر را دو چندان کرد

پیغام: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: شیوع کرونا تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال به حوزه فرهنگ و هنر این استان لطمه زده است.

به گزارش «پیغام»؛ فاطمه کرمپور در دیدار با رئیس امور شعب بانک ملی در استان بوشهر افزود: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بیش از دیگر اقشار جامعه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و این بیماری باعث مشکلاتی در معیشت زندگی آنها شده است.

وی بیان کرد: با شیوع این ویروس، مشکلات مالی هنرمندان و سختی های پیش روی آنها دو چندان شده به گونه ای که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت دیده اند.

کرمپور ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای جبران خسارت های ناشی از ویروس کرونا سامانه کارا را راه اندازی کرد که باتوجه به مراجعه هنرمندان به بانک و بروز مشکلاتی در دریافت تسهیلات، همکاری و تعامل با این قشر زمینه ساز اتفاقات خوبی در آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: در استان‌های مختلف پیگیری‌های چشم گیری در این راستا صورت گرفته و وام‌هایی با سود چهار درصد به هنرمندان تخصیص داده شده تا این قشر آسیب دیده همانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امید است در روز ۱۷ مرداد که مصادف با روز خبرنگار است با همکاری و نگاه ویژه مدیریت بانک، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بتواند هدیه‌ای ویژه به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اهدا کند.

وی افزود: هنرمندان از عوامل تاثیرگذار فرهنگ و هنر جامعه هستند که با روحیه حساس و هنری ارزشمند باعث ترویج و رشد فرهنگ و هنر در جامعه می‌شوند.

وی یادآورشد: یک هنرمند برای تولید آثار خود در جامعه نیازمند شرایط روحی مناسب است تا با فکری باز و ذهنی خلاق آثاری ماندگار و تاثیرگذار خلق و با ارائه آن نشاط اجتماعی را به وجود آورد.

رئیس امور شعب بانک ملی استان بوشهر در این نشست ضمن اشاره به سیاست های جدید دولت در امور بانکداری گفت: بعضی از بانک‎ها در بحث پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای عمل کرده و در بعضی موارد سختگیرانه برخورد می کنند که مشکلاتی را بوجود می آورد.

داریوش زراعت‌گر افزود: مردم برای گذران زندگی روزمره خود به دنبال وام و تسهیلات هستند که این زنگ خطری برای دولت است چراکه با وارد شدن این رقم خسارت، وام های قرض الحسنه مشکلی از حال این قشر جامعه حل نمیکند.

وی ادامه داد: وام‌های قرض الحسنه بیشتر به ازدواج و اشتغال اختصاص یافته و خیلی سخت می‌توان از این منابع به هنرمندان وام هایی را تخصیص داد.

زراعت‎گر افزود: در این زمینه باید با برگزاری نشست‌ها و ارائه راهکار هایی پیشنهادی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه وام هایی با بهره پایین و بازپرداخت های بلند مدت اختصاص داد.

وی عنوان کرد: وام ها با سود ۱۸ درصد در سیستم بانک ها تعریف شده و برای تخصیص وام با بهره پایین تر باید از دفتر تهران و با مجوز هیات مدیره پرداخت شود تا شعب استان بتواند این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

زراعت‎گر همچنین از تخصیص ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان با تنفس‎های دو و یا سه ماهه خبر داد.

 وی عنوان کرد: هر سازمانی بتواند ثبت نام بیشتری در سامانه کارا داشته باشد از شانس جذب بالاتری برخوردار است که تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان دریافت تسهیلات در سایت به ثبت رسیده است.

زراعت‌گر افزود: به دلیل ضرر و زیان های جبران ناپذیری که به دلیل شیوع این ویروس به وجود آمده دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان به تسهیلات کرونایی اختصاص داده است.

رئیس امور شعب بانک ملی استان بوشهرگفت: شعب آماده هرگونه همکاری برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰ میلون تومان با بازپرداخت سه ساله و سود ۱۸ درصد به صورت کارت اعتباری هستند.

معاون برنامه و توسعه فرماندار بوشهر در این نشست عنوان کرد: اصحاب فرهنگ و رسانه از لحاظ تفکر بر سر فرهنگ و هنر استان از پیشگامان در این حوزه هستند و ماه‌ها و شاید سال‌ها برای تولیدات خود زمان صرف می‎کنند.

هادی اخلاقی افزود:هنرمندان برگردن جامعه حق دارند و همانگونه که آنها با آثارشان موجب آرامش روح و روان و بالا رفتن سطح فرهنگ جامعه شدند همگان باید در راستای حمایت و هم افزایی با این قشر جامعه در این برهه حساس تلاش مضاعف داشته باشند.

وی افزود: استفاده از تبصره‌ها برای رفع دغدغه های هنرمندان ضروری است چون بازخورد این اتفاق برای جامعه است و افتخارات هنرمندان به خود جامعه بر می‌گردد.
 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=115909

نظـــرات شمـــا