کد خبر : 115993       تاریخ : 1399/05/09 12:50:28
آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در بوشهر برگزار شد

آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در بوشهر برگزار شد

پیغام: سه هزار و ۶۱۹ دانش‌آموز بوشهری در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) که روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد، شرکت کردند.

پیغام: رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از این شمار دانش‌آموز سه هزار و ۲۰۹ نفر برای ورود به پایه هفتم ثبت نام کرده‌اند که امروز ۹ مرداد باهم رقابت می‌کنند.

به گزارش «پیغام»؛ کاوه امیری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین ۴۱۰ دانش آموز نیز در آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان روز جمعه ۱۰ مرداد باهم به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان بوشهر به صورت حضوری در ۳۱ حوزه امتحانی برای پایه هفتم و ۱۴ حوزه امتحانی برای پایه دهم برگزار می‌شود.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: برگزاری این آزمون‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

امیری اضافه کرد: استان بوشهر ۱۰ مدرسه تیزهوشان دخترانه و پسرانه در پنج منطقه بوشهر، کنگان، دشتی، دشتستان و گناوه دارد.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حدود ۱.۵ درصد از کل دانش‌آموزان هر شهرستان در آزمون استعدادهای درخشان استان بوشهر پذیرفته می‌شوند.

وی یادآورشد: آزمون استعدادهای درخشان استان بوشهر به صورت حضوری در ۳۱ حوزه امتحانی برای پایه هفتم و ۱۴ حوزه امتحانی برای پایه دهم برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: شرط شرکت در آزمون و پذیرش دانش‌آموزان برای پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم و برای پایه دهم داشتن حداقل معدل کل سالانه ۱۹ در پایه هشتم است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=115993

نظـــرات شمـــا