کد خبر : 115995       تاریخ : 1399/05/09 13:09:17
ترس از انگ اجتماعی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش داد

ترس از انگ اجتماعی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش داد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: ترس از انگ اجتماعی، پنهان‌کاری و تکذیب نتایج مثبت از سوی برخی افراد باعث افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ شده است.

به گزارش «پیغام» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: ترس کاذب و بدون دلیل مردم از انگ اجتماعی، سبب پنهان‌کاری افراد دارای علائم کرونا شده و باعث انتقال این ویروس به اطرافیان  شده است.

او افزود: استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله‌گذاری، بی‌توجهی مبتلایان به قرنطینه به بهانه پذیرفته نشدن از سوی دیگران و تکذیب نتایج مثبت قطعی از سوی برخی از افراد و خانواده‌ها به شیوع بیماری دامن زده و مرگ‌ومیر‌ها را افزایش داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه همچنین با تاکید براینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا ماسک با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، ادامه داد: لازم است شرکت‌ها، ادارات و خیران به منظور تهیه ماسک برای کارکنان و افراد نیازمند برای به حداقل رساندن شیوع بیماری مشارکت کنند.

زارعی، از فروشندگان خواست نکات بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند، زیرا این کار علاوه بر تضمین سلامتی خود، خانواده‌ها و مشتریان، باعث تشویق مردم به رعایت توصیه‌های بهداشتی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود.

او، خاموشی سواحل را مانع تجمع شهروندان دانست و گفت: نصب دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده دست و کفش‌ها، نصب برچسب رعایت فاصله در مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌ها و جلوگیری از برگزاری مراسم عزا و عروسی، و هرگونه دورهمی خانوادگی به جلوگیری از انتقال ویروس بسیار کمک خواهد کرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان عسلویه عنوان کرد: همه افراد جامعه به عنوان ناقلان سالم و بدون علامت می‌توانند انتقال دهنده این ویروس باشند، بنابراین هر شخصی که بی ماسک و بدون رعایت فاصله در تجمع‌ها حاضر شود، می‌تواند عده زیادی را مبتلا کند که ممکن است به مرگ عده‌ای منجر شود.

زارعی تاکید کرد: وظیفه همه انسان‌ها محافظت از جان خود و دیگران است و کم‌توجهی به این امر، گناهی است نابخشودنی که احساس مسئولیت، و امر به معروف و نهی از منکر جامعه را می‌طلبد.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=115995

نظـــرات شمـــا