کد خبر : 117162       تاریخ : 1399/05/20 12:50:16
آبرسانی به آبشخور‌های حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه

آبرسانی به آبشخور‌های حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه

پیغام: جمعی از دوستداران محیط زیست در روستای خون شهرستان دشتستان به آبشخور‌های حیات وحش در منطقه حفاظت شده کوه سیاه آبرسانی کردند.

پیغام: رئیس پاسگاه  محیط بانی شهید محمدی بوشکان گفت: سال‌های متمادی است که فعالان و علاقه‌مندان محیط زیست در منطقه برای حیات وحش آبشخور می‌سازند و در ادامه نیز به آن‌ها آبرسانی می‌کنند.

 به گزارش «پیغام»، مهرداد نوروزی افزود: این فعالیت در اغلب روستا‌ها و بخش‌های منطقه شکار ممنوع کوه سیاه به همت نیرو‌های مردمی و همیاران طبیعت انجام می‌گیرد و از همین رو این رفتار به فعالیتی هرساله بخصوص در فصل تابستان تبدیل شده است.

  

 وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط کم آبی و خشک شدن چشمه‌های مورد استفاده حیات وحش، هم اکنون بیش از هر زمان دیگری از طبیعت‌گردان خواهشمندیم بااحترام به قوانین طبیعت، محیط‌بانان را در انجام وظایف خود یاری رسانند و به عنوان محیط‌بانی دلسوز، حامی حیات وحش منطقه باشند.

 منطقه کوه سیاه در استان بوشهر یکی از زیستگاه‌های غنی و ارزشمند کشور و دارای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری و تنوع زیستی مطلوب است که در سال‌های اخیر به عنوان منطقه شکارممنوع تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار  گرفته است.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=117162

نظـــرات شمـــا