کد خبر : 117330       تاریخ : 1399/06/03 09:07:14
قاضی هم رفتنی شد

قاضی هم رفتنی شد

قاضی زاده از شجاع ترین روزنامه نگارانی بود که لحظه ای از آرمانهای سیاسی و اصلاح طلبی خود عقب ننشست و علیرغم سختی ها، هزینه، تهدیدات و توهین هایی که شنید، ثابت قدم تر ادامه داد و آن همه ناملایمات را که دید و چشید را نه به کس گفت و نه منتی بر کسی گذاشت و نه فخری برای خود ساخت، گویا آن همه سختی را عشق به وطن و مردم برایش گوارا و تحمل پذیر ساخته بود.

یونس قیصی زاده

تحولات مهم بشری بر دوش گمنامان بوده است، گرچه ممکن است رهبرانی باشند که کلید جنبش های اجتماعی و مدنی و سیاسی را زده باشند، اما این مردم گمنام و معتقد و آرمانگرا بوده اند که آن جنبش و اصلاح و تغییر را به جلو می برند.

غلامعلی قاضی زاده از جمله این گمنامان بود، معلم ساده ای که دل در گرو پیشرفت کشورش داشت. دغدغه مردم و دل نگران آینده بود و اعتقاد به شیوه اصلاح طلبی و شوق بالندگی ایران عزیز را در سر داشت.

معلم دلسوزی که پیاده نظام مشی اصلاح طلبی شد، همانند صدها هزار دانشجو و روزنامه نگار و دیگر فعالان گمنام سیاسی که بدون هیچ چشمداشتی پای به میدان گذاشتند و خود را به دل حوادث زدند و هزینه بسیار دادند تا معتقد به آرمانهای خود، تنها نظاره گر نباشند.

اما غلامعلی قاضی زاده پای از این نیز فراتر گذاشت و با انتشار نشریه چشم انداز جنوب و فعالیت مطبوعاتی، سعی کرد تا نقش فعالتری را در روند تغییرات اجتماعی بر عهده گیرد. شاید ویژگی اصلی وی همین حس مسئولیت پذیری بود که در زندگی کوتاه اما پربارش وی را لحظه ای رها نکرد، زمانی که در جنگ احساس مسئولیت کرد، در حالیکه نوجوانی دانش آموز بود، به سوی جبهه شتافت و در سنگر نبرد با دشمن برای دفاع از کشور و انقلاب جنگید. زمانی که در قبال فرزندان این مرز و بوم احساس مسئولیت کرد در کسوت معلمی به مدرسه و کلاس درس شتافت تا دانش آموزان را تعلیم و تربیت بیاموزاند.

و زمانی که برای مردمش احساس مسئولیت کرد پای در کار پردردسر روزنامه نگاری گذاشت تا با انتشار چشم انداز جنوب دین خود را به مردم و کشورش ادا نماید.

در این راه از شجاع ترین روزنامه نگارانی بود که لحظه ای از آرمانهای سیاسی و اصلاح طلبی خود عقب ننشست و علیرغم سختی ها، هزینه، تهدیدات و توهین هایی که شنید، ثابت قدم تر ادامه داد و آن همه ناملایمات را که دید و چشید را نه به کس گفت و نه منتی بر کسی گذاشت و نه فخری برای خود ساخت، گویا آن همه سختی را عشق به وطن و مردم برایش گوارا و تحمل پذیر ساخته بود.

تحولات بشری و تغییرات اجتماعی و سیاسی مرهون مردمانی همانند غلامعلی قاضی زاده هست، افرادی که گمنام اند اما با تحمل سختی ها و دادن هزینه های بسیار، باعث زنده ماندن شوق پیشرفت و ایجاد تغییر می شوند، کسانی که نه طلبکارند و نه مدعی اما پای کارند و مصمم، از موانع نمی ترسند و برای خود رسالت و اهداف و چشم اندازی متصور شده اند و بر سر عهد خود ایستادند گرچه از هر جهت تیر جفا بر سر و رویشان باریدن بگیرد.

افسوس که عمر وی به دنیا نبود و نابهنگام و زودهنگام بار سفر ابدی بست و کشور و استان بوشهر معلمی دلسوز، روزنامه نگاری شجاع، اصلاح طلبی صادق، شهروندی مسئولیت پذیر و انسانی مهربان را از دست داد.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=117330

نظـــرات شمـــا