کد خبر : 118066       تاریخ : 1399/07/21 11:14:25
برنج بیشترین کالای اساسی وارد شده به استان

برنج بیشترین کالای اساسی وارد شده به استان

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهرگفت: در نیمه نخست امسال ۱۰۵ هزار و ۸۴۰ تن کالای اساسی به استان وارد شده است که ۶۳ درصد آن را برنج بوده است.

به گزارش «پیغام»؛ بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: بیشترین کالا‌های اساسی وارد شده از طریق گمرک بوشهر شامل برنج، ذرت خوراکی، عدس، چای، تخمه آفتابگردان، کنجد، انواع لاستیک خودرو، اجزاء و قطعات دستگاه‌های خط تولید است.

او ادامه داد: در مدت یاد شده ۶۶ هزار و ۴۷۰ تن برنج، حدود ۹ هزار تن تخمه آفتابگردان، بیش از ۳ هزار تن ذرت خوراکی، حدود ۹ هزار تن انواع لاستیک خودرو سبک و سنگین، ۸ هزار تن عدس، حدود ۳ هزار تن چای از گمرک بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر همچنین ادامه داد: در این مدت بیش از ۲۴۷ هزار و ۳۲۵ تن کالا به ارزش ۵۰۸ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که عمده آن‌ها، موز، برنج، قطعات خودرو، لاستیک خودرو، شیرآلات صنعتی، پارچه، یراق آلات، بلبرینگ خودرو و باتری بودهاست.

به گفته قره بیگی، این کالاها بیشتر از کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا، فدراسیون روسیه وآلمان وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به آمار صادرات با احتساب میعانات گازی گمرکات استان بوشهر در مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: در شش ماه نخست امسال، در حدود ۱۱ میلیون و ۶۳۲ هزار تن کالا به ارزش حدود دو میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۷۶۱ هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است.

قره بیگی عنوان کرد: صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان در مدت یاد شده حدود ۱۱ میلیون و ۶۲۵ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار بوده است.

او بیان کرد: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، کود اوره کشاورزی و محصولات معدنی، بوده که بیشتر به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، قطر، برزیل، هند، عراق، افغانستان و کویت صادر شده است.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=118066

نظـــرات شمـــا