کد خبر : 120494       تاریخ : 1399/08/22 11:55:54
منتشر کننده فیلم‌های خصوصی در شبکه های اجتماعی در بوشهر دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان بوشهر:

منتشر کننده فیلم‌های خصوصی در شبکه های اجتماعی در بوشهر دستگیر شد

پیغام: رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری مزاحم اینترنتی که با سو استفاده از تصاویر شخصی شاکی اقدام به تهدید وی کرده بود خبر داد.

به گزارش«پیغام»، مهدی قاسمی در این باره اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان با مبنی بر اینکه فردی ناشناس وی را تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات کارشناسی ماموران پلیس هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که وی مدتی قبل با خواستگاری از شاکی به منزل آن‌ها رفت و آمد داشته، ولی به علت اختلاف نظر و عدم موافقت خانواده موضوع ازدواج منتفی شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه پس از شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی با مقام قضائی این مجرم سایبری در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد، افزود: با بررسی تجهیزات مکشوفه، تصاویر و فیلم‌های خصوصی مربوط به شاکی نیز مشاهده شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر عنوان کرد: متهم پس از دستگیری ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود عنوان کرد که با شنیدن جواب منفی از دختر مورد علاقه‌اش، با هدف انتقام از وی قصد انتشار این تصاویر را داشته است، افراد باید از ذخیره تصاویر شخصی در گوشی خودداری کنند و به هیچ عنوان فضای مجازی و تجهیزات هوشمندی را که به اینترنت متصل می‌کنند به عنوان حریم خصوصی و فضای امن تلقی نکرده و در صورت تصویربرداری از هر موضوع خصوصی از طریق گوشی محتوای شخصی را به یک حافظه ذخیره‌ساز دیگر همانند هارد اکسترنال منتقل کنید.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=120494

نظـــرات شمـــا