کد خبر : 124051       تاریخ : 1399/11/01 19:10:15
هیچ نهاد دولتی نباید از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی شکایت کند

هیچ نهاد دولتی نباید از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی شکایت کند

پیغام: معاون استاندار بوشهر گفت: هیچ نهاد دولتی نباید از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی شکایت کند. هر مدیری باید بداند در معرض قضاوت افکار عمومی است و ابزار نظارت مردم، رسانه‌ها هستند.

به گزارش «پیغام»؛ محمدتقی ایرانی در نشست با رئیس و شورای اجرایی حزب اعتدال و توسعه استان بوشهر بر لزوم پاسخگو بودن مسئولان در برابر مردم تاکید کرد و افزود: هر کس مسئولیتی می‌پذیرد باید به مردم پاسخگو باشد و هیچ مدیر و مسئولی نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

او، به نقش فعالان اجتماعی در رشد و توسعه اشاره کرد و ادامه داد: فعالان اجتماعی با رصد مشکلات و دغدغه‌های مردم و انتقال این دغدغه‌ها به مسئولان در واقع مشاوره مجانی می‌دهند و مسئولان باید از فضای نقد منصفانه استقبال کنند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه هیچ نهاد دولتی نباید از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی شکایت کند، عنوان کرد: هر مدیری که مسئولیتی می‌پذیرد باید بداند در معرض قضاوت افکار عمومی است و ابزار نظارت مردم رسانه‌های جمعی و نهاد‌های عمومی غیر دولتی هستند.

ایرانی بیان کرد: البته فعالان اجتماعی و رسانه‌ها نیز باید اخلاق و انصاف را در گزارش‌ها و نقد‌های خود رعایت کنند و با قانونمداری و حفظ آبروی افراد به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل کنند. در همه حال خود را ناظر بر اعمال خود بدانیم.

او گفت: ما به فعالان اجتماعی و رسانه‌ها مجوز داده‌ایم که آن‌ها مشکلات و کمبود‌ها را ببینند و نقد کنند و ما به عنوان مسئول باید نقد‌های مشفقانه را با جان و دل بپذیریم و دنبال شکایت نباشیم.

معاون سیاسی استاندار بوشهر افزود: مدیران و مسئولان باید به فعالان رسمی و شناسنامه‌دار پاسخگو باشند و نباید فقط انتظار تعریف و تمجید را از فعالان اجتماعی و رسانه‌ها داشته باشند و باید به نقد‌ها با تمام وجود پاسخ دهند تا برخی فکر نکنند تافته جدا بافته از مردم و مصون از نظارت قانون هستند؛ همه در برابر قانون و رعایت حقوق جامعه یکسانند.

ایرانی بیان کرد: مسئولان باید به محیط زیست و محیط زندگی مردم احترام بگذارند و اجازه ندهیم آسیبی به این محیط وارد شود.

او تاکید کرد: بستر فعالیت قانونی برای فعالان حوزه اجتماعی و رسانه فراهم است و چنانچه از طرف دستگاه‌های وابسته به دولت شکایتی در دستگاه قضائی مطرح است به سرعت دنبال می‌کنیم و با کمک رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان این گونه دعاوی متوقف و رفع و رجوع شود تا ان‌شاءالله بستر فعالیت همگان در فضایی توام با احترام و انصاف فراهم شود.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=124051

نظـــرات شمـــا