کد خبر : 124625       تاریخ : 1399/12/05 14:05:16
نگران بداخلاقی در انتخابات هستیم

نگران بداخلاقی در انتخابات هستیم

پیغام: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: نگران بداخلاقی در انتخابات هستیم و باید مواظب باشیم دروغگویی و عوام فریبی تبدیل به روشی برای تبلیغات در انتخابات نشود.

پیغام: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت:  نگران بداخلاقی در انتخابات هستیم و باید مواظب باشیم دروغگویی و عوام فریبی تبدیل به روشی برای تبلیغات در انتخابات نشود.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدتقی ایرانی در جلسه هم‌اندیشی با دبیران احزاب استان بوشهر اظهار داشت: نظام، مردم، حاکمیت و دولت نیازمند فعالیت قانونمند احزاب شناسنامه‌دار و رسمی هستند تا زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بهار دموکراسی در انتخابات معنا و مفهوم پیدا می‌کند تصریح کرد: در طول ایام مختلف سال، احزاب با آموزش و فرهنگ‌سازی، زمینه آگاهی‌بخشی و باروری سیاسی جامعه را فراهم کرده و میوه آن را در انتخابات برداشت می‌کنند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در نظام مردم‌سالار، به نظام حزبی بر اساس قانون اساسی نیاز داریم و وظیفه زمینه‌سازی حضور و مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات هم به عهده احزاب و هم حاکمیت است.

ایرانی با بیان اینکه هیچ دولتی در دنیا حاضر به تقسیم قدرت خود نیست ولی احزاب در نظام مردمسالار در قدرت سیاسی سهیم هستند یادآور شد: ساختار حزبی الزاماتی دارد و احزاب باید با آموزش و فرهنگ‌سازی، مردم را به اصول دموکراسی آشنا کرده و زمینه علاقمندی مردم را فراهم کنند و این کار نسبت به فعالیت‌های دیگر، تبعات سنگین‌تر و سخت‌تری داشته و در همه دنیا، احزاب چون دغدغه مردم را دارند و دردهای جامعه را جدی‌تر و زیادتر می‌بینند کار احزاب در ردیف کارهای سخت و زیان‌آور به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه هیچگاه شرایط ایده‌آل و بدون چالش در انتخابات فراهم نبوده است تصریح کرد: همواره ما نگران بداخلاقی در انتخابات هستیم و باید مواظب باشیم دروغگویی و عوام فریبی تبدیل به روشی برای تبلیغات در انتخابات نشود، زیرا با سابقه ۲۵۰۰ ساله نظام دیکتاتوری و موانع تاریخی و فرهنگی، هنوز هم برای بسترسازی در زمینه تحکیم خردجمعی مشکل داریم و امیدواریم بتدریج به سمت خردورزی و کار جمعی سوق پیدا کنیم و این با آموزش همگانی و اعتدال در رفتار بدست خواهد آمد.

ایرانی با بیان اینکه احزاب مرجع امور مردم در حوزه سیاسی هستند و چشم مردم در ایام انتخابات به سمت آنها دوخته می‌شود گفت: احزاب نباید اجازه دهند مردم احساس یاس و ناامیدی و تنهایی کنند و دور از انصاف است که مردم را در این شرایط سخت تنها بگذارند.

وی گفت: همه ما در شکل‌گیری ساختار حکومت و استقرار جمهوری اسلامی سهیم هستیم و در این راستا اگر نتوانیم اثر گذار باشیم حتما تاثیر پذیر خواهیم بود.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه حق‌الناس بودن رای مردم و فراهم کردن حضور حداکثری مردم در شرایط ویژه کشور، برگزاری انتخابات قانون‌مند و آزاد و رقابتی را حق مردم دانست و اضافه کرد: مردم نتیجه حضور حداقلی در انتخابات و زیان‌های آن را تجربه کرده و ما وظیفه داریم انگیزه لازم برای مشارکت آگاهانه و حداکثری اقشار مختلف جامعه را فراهم کنیم تا مردم دچار زیان و ضرر دوباره نشوند.


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=124625

نظـــرات شمـــا